onsdag 4 februari 2009

Perfekt Dag - Förutom att Balto försvann....


Vilken fin dag det här har varit. Först vill jag gratta min äldsta som Johannes som spelade svin bra i dag mot Nyborg i en DM match, och alla unga män i laget också naturligtvis. Så nu är Kalix-Karlsborg Distrikts Mästare !!

Undertiden grabbarna såg till att vinna var Jag med Amelia på 5 års kalas hos Linn ( dotter till Maria, min vän sen lekis) Amelia hade jätte kul- gott fika- ballonger-fiskedamm-och flera små tjejer som var uppklädda i finkläder med pippilotter klämmor eller hästsvansar i håret..

Det är alltid trevligt med kalas- vi vuxna får ju också en chans att träffas upp samtidigt prata lite ditt o datt över en kopp kaffe med go fika till ;-) Det är alltid gott fika hos Maria, man nästan längtar till hon ställer till med kalas- Tur att hon har det 5 ggr om året :-)

Före match och kalas tog jag o Amelia en sen lunch siesta på 2,5 timmar 13.30-16.00- o jessus vad skönt det var var..
Och ytterligare där före var jag o Amelia och åt lunch (Pizza) tillsammans med 3 toppen tjejer Anna "Dekoratören"- Kerstin "min vän och rådgivare + arbetskamrat" och Lena- också min "side kick" Det var jätte trevligt:-)

Efter lunchen skulle jag o gumman åka hem o vila, kl var då ca 13, men väl i bilen bad hon om att få sin favvo hund "Balto" en plast hund - som ser ut som en pittbull -ful som stryk är han- Men Amelia älskar balto- hon säger att det är en varghund, så när hon leker med han ylar hon som bara den..

Nåväl- Den var naturligtvis inte med i bilen.... ringde till butiken o tjejerna sökte igenom - hittade ingen Balto- Tillbaka till lunch stället och kolla där- nähä inte där heller- tillbaka till butiken för att kolla igen- men då kom jag på att vi varit och köpt en gymmpadräkt till gumman.................. ringde dit och där var den!!! Tack o lov !!
Därför en sen lunch vila i dag... ....
Och ytterligare där före var jag o Ammi på folktandvården och räknade gummans tänder, 20 st prima gaddar har hon. Och sist av allt idag har jag gjort mitt tränings program som jag fick av naprapaten.

Perfekt dag: Glädje- så att man känner sig mer positiv= fixad. - vila-som ska sänka min stressnivå = fixad.- och- träningsprogram som ska stärka ryggen= Fixad.

Det enda jag inte gjort är avslappnings övningen- den som ska göras varje dag mot stress........ Kan man inte räkna in den i vilan?? då slappnar man ju av....

1 kommentar:

kicki sa...

Tack för dina kommentarer.................och nog verkar du också ha fullt upp..........jo jag funderar på det där med lejonet ha ha ha..........
Önskar dig en fin dag.
Kram Kicki