söndag 22 februari 2009

Nu ska jag ta fram en sämre sida av mig ......


Painter
Ja det här blir en utmaning... Jag ska måla en tavla..... Har hört att det är "själavård" och det är ju exakt vad jag behöver Dumb Det kommer att bli riktigt spännande....

Jag köpte 2 st dukar, rätt så stora... den ena är 80x80 och den andra är 50x70....... kanske lite för stort när man är nybörjare........

Men det är som vanligt med mig - noll balans - kör så det ryker annars får det va..... o.s.v.... Jag har som en förmåga att ALLTID börja stort.... kanske därför man ofta misslyckas.......Men så fungerar jag !! Det blir ingen utmaning om det inte är lite svårt.. Och OM jag lyckas - Ja då får jag en KICK som heter duga !

En sak känns svår.... hur ska man få ner en känsla på bild.......

Hoppas bara att min stil inte blir allt för "flummig".... då kanske ingen ser vad tavlan föreställer...... men det är kanske det som är konst..... Ingen ska fatta ....

Kram på er allihop, var snäll och håll en tumme för mig i morgon...

Hugs And Kisses Malin.



7 kommentarer:

kicki sa...

Det gör inget om det inte föreställer nåt.
Använd färger du tycker om och gör former du tycker om.
Då blir det ju en tavla från DITT inre............men tänk på att oljefärg tar typ en vecka innan den är torr och övermålningsbar.
Akryl är ett bra alternativ...............den torkar på typ en halvtimme..........hursomhelst lycka till
Kram Kicki

kicki sa...

Känner igen mig själv i dig
allt eller inget ha ha och det där med att fokusera på sig själv & känna efter ha ha ............vi skulle nog ha mycket att prata om.
Ring nån dag om du känner för det.
0702393268

Fröken fräken sa...

Men Malin, så roligt att du vill börja måla!!!
Som jag sa tidigare allt behöver inte bli "bra" Det är själva kladdande med färger som är som balsam för själen... Risken finns att man blir beroende...
(Min syster är också MYCKET duktigare än mig)...

Tack för din tydning av min dröm.

Sov så gott!

Kram Carro.

Fröken fräken sa...

Men Malin, så roligt att du vill börja måla!!!
Som jag sa tidigare allt behöver inte bli "bra" Det är själva kladdande med färger som är som balsam för själen... Risken finns att man blir beroende...
(Min syster är också MYCKET duktigare än mig)...

Tack för din tydning av min dröm.

Sov så gott!

Kram Carro.

Barbro sa...

God kväll Malin. Jag tängte just gå och lägga mig för en gångs skull lite tidigare. Gjorde bara en sista koll på bloggarna och kunde inte motstå att skriva en kommentar till dig .Du och Kicki är kusiner och det märks. Ni är så lika i mycket. Jag tror att Kicki också känner igen sig i dig. God Natt!! vi skriver och läser mera bloggar i morgon,kram/Barbro

miamajja sa...

Men åååå vad kul! Du ÄR visst duktig på att måla! Jag har faktiskt sett det...remember?! :)
Önskar att jag också hade TID att måla...fast det kan ju inte bara vara det som fattas...jag ska också börja...nån dag..men nu när det verkar som att alla håller i en pensel så kanske jag också skulle börja...snart...om ett tag...jag ska bara...

Kramisar från syrran (aka alfons åberg...hehe)

Fröken fräken sa...

Håller med Kicki, det är lättare att jobba med akryfärg.. Lycka till :)