fredag 20 februari 2009

Drömmen om Klockan......

I natt har jag drömt att jag hittade en klocka i ett förråd...... Det var ljust ute så jag var i förrådet på dagen, och det jobbde en massa karlar där också.... Klockan såg ut som den på bilden fast mycket mycket större ..... kanske 50 cm i diameter.... och på metallramen hade det växt mossa......Den fungerade inte, Men jag skulle på livet ta den med hem.......

Tydning:
*( klockan var ju gammal då det växt mossa på ramen) Det förgångna, det olika liv vi levt....
*Klocka = Det begränsningar vi själva sätter för oss, vår känsla av pliktuppfyllelse, och "rätt" tid.
Och om vi har bråttom, eller om vi har gott om tid. ( klockan var trasig- så det kanske betyder att jag har gott om tid....) eller att min tid har stannat....
*Ljusa timmar= Vårt medvetna vakenliv, där vi kan välja och fatta olika beslut... ( jag befann mig i förrådet mitt på dagen då det verkade vara under arbetstid)

Mmm.... det var min dröm denna natt.......

2 kommentarer:

miamajja sa...

Oj vilken dröm! Vad tror du min kan betyda...drömde att jag körde en silverfärgad nedcabbad porshe och jag kände mig sååå snygg, fin i håret och med svarta d&g solglasögon, men jag var jagad av karlar i mindre snygga bilar som inte ville mig väl, men jag lyckades smita undan hela tiden...snacka om skum dröm!
Kram MiaMajja

Fröken fräken sa...

Jag är imponerad att du minns så många drömmar! Själv minns jag inte en dröm på flera veckor kanske månader... lite trist.. Jag har hört att man kan träna upp sig att minnas sina drömmar.... vet du nått om det?

/Kram Carro.