torsdag 26 februari 2009

1....2....3...4....5...6....

Counting Sheep Känner att jag har ruggiga problem att sova i dag.... kan det bero på att jag somnade typ kl 20.00 i går och vaknade 07.30.....11.5 tim... plus att jag sov 12-15 i dag...
Det är inte klokt, man sover ju bort sitt liv... Nä nu blir det uppryckning !!
fast jag var ju och bastade också.. då piggnar man ju till- det var sååå skönt, jag gjorde en hårinpackning också- så nu är håret lika lent som Amelias..

Philip var sugen på något gott så jag var och fixade en kopp te och 2 mackor tände 2 ljus så att han skulle ha lite mysfaktor vid köks bordet, Johannes ville inget ha- han hade nå´t projekt på gång vid datorn.....

Grabbarna hade lite kul åt sin far i dag.... Görre har nämligen fått för sig att han ska också spela data spel ... Call of Duty - World at War. Vet inte vad den där ACDC resan gjorde med han... hux flux känner han sig som en tonåring ha ha......... Så när alla sysslor är gjorda och gumman sover kommer heeela familjen att sitta o nörda... ja se 2000 talets moderna familjer...
Tur att det finns en laptop så att jag kan blogga

Fast man kan ju undra... ???Vad hände med brädspel... fia med knuff, försvunna diamanten, o plockepinn??

Antar att det hör stugan till .... när det regnar ute på sommaren, eller när det går åska... eller under påsken efter en dag ute i solen, när man kört skoter grillat korv o hambisar på öppen eld..
druckit lite irich coffie eller läsk... Det är då brädspelen kommer fram på kvällen...
Gud vad jag längtar till min stuga... hoppas jag får lite skatteåterbäring i år - är så sugen att köpa en ny soffa till stugan....
Nä nu ska jag försöka gå o lägga mig... blev lite trött faktiskt
Natti Natti
Pillow







2 kommentarer:

miamajja sa...

Hallå vännen! Jag längtar också till eran stuga :) Vad myyysigt vi ska ha!!! Hoppas du mår lite bättre idag & att shoppingen inte gjorde helt slut på alla krafter, men det brukar det ju göra annars också :) Hoppas du hittade nåt kul!
Vi hörs o syns!
Kram Syrran

miamajja sa...

Tänkte bara säga go´natt! :) Har varit o jobbat ikväll, haft skitkul med ungdomar som har lekt, vi gömde godis i skålar med kokta makaroner åsså skulle dom med hjälp av munnen (o hela ansiktet o håret) leta reda på 4 godisar var, sen har vi lekt "hela havet stormar" - där kidsen fick ha bruna papp-påsar på huvudet för att göra det extra svårt + att vi flyttade stolarna under lekens gång, sen var det kex-vissling mm mm - tiden gick kanon-snabbt, men nu är jag trött o slut, Perra ska upp å åka på angel-tävling i morgon så han har redan gått o lagt sig, lär väl göra det jag med. Hörs i morron! Kraaaaaaaaaam!