onsdag 18 februari 2009

Möte med Visdom.....

I natt drömde jag att det kom en stor svart hingst och ställde sig brevid mig....
Jag blev rädd för hästen -den kom så otroligt nära, så nära att jag kunde se mig själv i dom stora svarta ögonen.....
Hästen kände att jag blev rädd- det syntes.... Men plötsligt så satt han sitt stora häst huvud på sned och sa med en väldig bas stämma, men dock mycket vänlig ton : Du ska inte vara rädd för meej....
Där slutar drömmen....

Drömtydning..
Allmänt om häst: Angenäm och översvallande energi, dynamist sexualitet..
Svart häst : Icke accepterad lidelse...
Talande häst : Ett möte med visdom som vi skaffat oss på omedveten väg.....
Att vara rädd för hästen: Rädsla för kärlek / sexualitet...

Måste bara tillägga att ordet sexualitet inte endast innefattar själva "akten" utan hela människans drivkraft, t.e.x föräldraskap och den kärlek och omvårdnad som är förbunden till den....

Vad försöker jag tala om till mig själv när jag sover.... finns det någon gullig själ som har lust att stå till tjänst och hjälpa mig tyda...

God natt alla - få se vem jag möter denna natt...i drömmarnas värld... spännande.
Kramar Malin

2 kommentarer:

Fröken fräken sa...

Hej Malin,
Jag har också en sådan bok, men den är tyvärr nerpackad i nån karong i vårt förråd... (tycker sådant är mkt spännande) Jag skulle gissa att du håller tillbaka något omedvetet. Jag vet hur det är med småbarn och kärleksliv :) Det får stå tillbaka jämfört med tidigare... Men som sagt det är bara gissningar... eller så kan det vara att du känner dig splittrad, du har ju 3 barn och en make som ska dela din kärlek. Livet är inte helt enkelt.

Hoppas du finner svaren!

//Kram Carro.

Fru Malin sa...

Det är så sant Carro... det tåls o klura på...
Kram malin