lördag 21 februari 2009

Amelia - En RIKTIG trollunge ..


Tänkte få presentera en dam vid namn Malin Amelia Johansson.
Redan när Amelia låg i magen så hade jag en dröm om min far ... Jag drömde det fanns barn uppe på min mammas vind... Jag drog ner stegen för att se efter........Då kastar någon min gamla tras docka IDA ner för stegen............... och jag var då övertygad om att det fanns barn där......... När jag kom så högt upp på stegen att huvudet stack upp över kanten ser jag att min pappa står där uppe ..... han har huvudet vridet mot vänster ... så han visar som upp sin högra profil mot mig.... Han har ett bländande leende och han ser otroligt lycklig ut - han sträcker ut sina armar rätt ut åt sidorna, och i samma veva flyger det iväg en massa massa vita duvor.........................
Han tyckte nog att äntligen kommer det någon som behöver IDA igen...... vi hade ju ingen aning om att det var en tjej i magen......... men pappa visste nog..... nåja månaderna gick och det blev 20 januari..............
4 timmars kamp och ut kom denna lilla tös........ som för den delen är döpt efter Tommy Nilssons sång om Amelia....
Månaderna gick och Amelia var väl omkring 10-11 månader.... varje gång vi var i skötrummet skulle hon titta bakom spegeln.... vilket vi gjorde.. varje gång.... efter ytterligare en tid kom ju talet.... och då fick vi ju veta att det var "Ängla" som fanns bakom spegeln......... Ängla fanns med väldigt länge.... men sen började vi märka att Amelia reagerade negativt mot denna Ängla...
Ängla flyttade från bakom spegeln till höger baksida om skötbordet.....Amelia började att titta bak åt det hållet ALLTID när jag/vi skötte henne... och sa skärrat Hej Ängla Hej.... som att hon kände sig tvungen att prata med denna .....
Amelia blev räddare o räddare för skötrummet, när vi tex var i köket kunde hon peka mot skötrummet och säga argt : Nej! ingen Ängla !! så tillslut ville vi inte gå in där med henne alls - så vi bytte blöja i tex stor toan el tvättstugan i stället och det fungerade utmärkt....... Tills att "Ängla" flyttade igen- nu till Amelias spjälsäng !!! vid det här laget hade gumman börjat att gå och kunde ta oss i handen för att visa var Ängla fanns ...
Vid ett tillfälle tog hon Philip i handen och tog med han i sovrummet och pekade mot sin spjälsäng och sa Ängla där, och min vän Kerstin har också fått Ängla presenterat till sig av Amelia...... det hela slutade ungefår lika som skötrummet och spjälsängen åkte ut !!
Allt blev lungt ... Ängla fanns kvar i huset men inte på samma sätt......
Philip kom hem från skolan och hade med sig en "reporter" bok... han skulle klippa ut en bild från en tidning och skriva om artikeln...... i denna bok fanns flera artiklar som andra i klassen skrivit.....
Amelia fick tag i boken och satt sig o bläddra....... Vi höll på att laga mat och duka osv när vi hörde att Amelia utbrast: ÄNGLA !!
Ängla fanns alltså på bild i reporter boken !!!! ÄNTLIGEN tänkte jag.. får vi se vem denna Ängla är och hur den ser ut.. vi var jätte nyfiken och nästan ryckte boken ur händerna på gumman !!
I vårat stilla sinne hade man ju funderat över vem Ängla är och hur denna ser ut... vi fick för oss att det var en liten ängel.... eller en fe som kommit hit och ställt till det.......
Bilden i boken var allt annat....... Ett urklipp av 2 ögon som tillhörde en VARG !! Och det var ÄNGLA !!! Ja vi fick en chock... inte undra på att gumman varit helt till sig av rädsla om ängla hade vargögon!! Lömska och hemska såg dom ut....
Jag pratade med min Syster som kontaktade ett medium i Gävle..........
Ängla var en pyssling som lockats hit av Amelia´s ljusa sken och energi......... Pysslingar är inte farliga - Men ställer till en massa problem och bör inte vara här bland oss...
Mediumet drog en silver triangel över vårat hus och bad ALLA som inte tillhörde familjen att gå.
Dagen efter var Ängla som bort blåst ur Amelias minne !! Inte en enda gång talade hon om denne..... från att ha pratat om Ängla flera gånger / dag i måånader.....
Pysslingen höll sig borta några veckor men kom tillbaka ..... nu var den med överallt... i bilen och på dagis.... Syrran kontaktade mediumet igen och berättade.......
Nu ville hon att vi skulle komma ner till Gävle med gumman - för nu började hon tro att Amelia var synsk och ville träffa henne........ Det blev inte att vi åkte- så hon drog en ny triangel och bad alla som inte tillhörde familjen att gå ....... igen.....
Denna gång försvann Ängla.... och har inte än så länge kommit tillbaka..... Amelia ser jätte frågande ut om man skulle nämna Ängla.... det är som pysslingen aldrig funnits.......
Märkligt men Sant.
Malin.







4 kommentarer:

Anonym sa...

Va! är de sant?? Vilken grej.. =)// Linda

Barbro sa...

Verkligen en märklig historia, och samtidigt lite otäck tyckte jag.
Hoppas lilla Amelia får ro och inte behöver möta denna Ängla igen.
Hon är en såååååå söt liten dam.
Går det bra på barngymnastiken??
Kram från Barbro

Fru Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
miamajja sa...

Men hur söt får man vara?!!! Pussa & Goa Amelia från mig, grabbarna med, men nuförtiden uppskattar dom nog inte det på samma vis som när dom var små ;)Ja, jag är då jätteglad att Ängla äntligen försvunnit, å jag hoppas verkligen att det inte dyker upp något nytt.
Vi kan väl höras av imorron?!
Kram syrran!