tisdag 17 februari 2009

Knallblå himmel sol och - 24 ...

( Först vill jag säga att datum på alla bilder i dag är fel... måste ställa in rätt..)


Vilken dag ! Sol, blå himmel och svin kallt...
Men mitt på dagen var det nog lite mildare..

Denna vackra kristall klädda björk krona står på kort sidan av mitt hus... och på kortsidan av huset finns ett fönster...

.... så här var det.... Jag låg på golvet ..på ryggen.. och utförde mitt dagliga träningsprogram... och fick solstrimmor i ögonen... jag tittade mot fönstret och denna praktfulla skapelse mötte min blick ...Den var mycket vackrare i verkligheten för det såg ut som att det riktigt gnistrade om kronan.....

Tror inte jag någonsin tänkt på den här björken förr... den har aldrig sett så märkvärdig ut- men nu när man ser den som underifrån och upp mot toppen.... Jättefin !!

Fast det är klart... Jag har nog inte legat på golvet just där och glott ut genom fönstret förr heller...
Så hädanefter..alla som kommer hit... får lägga sig på gräsmattan, eller på golvet inne o se ut genom fönstret och titta på detta träd nerifrån o upp.... för annars ser man inte hur fin den är...

Det handlar om vinklar... eller hur...
( min personliga bästa vinkel för dagen är den vänstra.... den högra erhåller 2 st finnar.. ha ha)

Jag kom av mig helt i träningen... och låg där på golvet och tittade ut ... tänkte jag .. jag måste ta en blid o dela med mig av detta fina..... så varsågod ..

2 kommentarer:

miamajja sa...

Visst är det häftigt att se saker ur andra synvinklar än förr! Gäller en massa olika saker... ;)
Bilden ser ut som ett vykort - häftigt!

Kramis från syrran!

Fröken fräken sa...

Otroligt vacker björk! och vacker dag också för den delen... Hoppas denna dag blir lika fin som gårdagen. Jag önskar dig och din familj en trevlig dag!

//Kram Carro.