måndag 2 februari 2009

Fullt ös - Medvetslös.....


"Å gud bevare mig väl" .... Pust !!
I dag har det varit mycket känns det som, Men Naprapaten var ändå jobbigast, vi gick igenom ett tränings program som jag ska göra 2 ggr/dag i 6 veckor .. 4 olika övningar - alla för att stärka bålen och sätet, och ryggraden, så att jag får en bättre hållning. När jag gått omkring med för svag muskelatur i dessa områden så är min hållning något ihop sjunken, kanske inte synligt så... men nog för att det har blivigt 2 st slit skador på ryggraden... inte konstigt jag har haft värk...
Han är inte blygsam denna naprapat.. ( och man får inte vara det heller)
När jag låg på britsen och skulle göra nån typ av sitt upp, med benen upp på en pall- för att då lyfta upp baken o spänna nedre magen- för att stärka bukmusklerna - Då grabbar han tag med näven i lös fläsket på magen och halvt ropar : SPÄÄNNN - Ta iii - ta i så du är röd som en tomat i ansiktet ........ Och slappna av.........
Kerstin - min väninna - skrattade o sa att det bara fattades att han skulle ropa : Skiiik som en griis...... haha
Alltså inse..... och för detta ska man betala 400 kr...
Nåväl- fakta ÄR att han kan sin sak och är ruggigt duktig, men något framfusig för min smak, men antar att jag får stå ut med det..... kanske...
****************************************************************
Sen har det varit lite annat fix o trix för att sedan fixa middag till 2 hungriga tonårs vargar och en pyssling.. Göran går på diet, han äter lite då o då, så han räknar jag inte med.... ;)
Det hela slutade med att den ena tonårs killen inte gillade maten - som var ett nytt recept- så det borde jag ju förstått- allt nytt är ju dåligt- den andra killen åt rätt hyfsat, efter att ha petat undan soltorkade tomater o paprika.. och pysslingen slevade i sig några tuggor..
Kvar satt jag o Görre med en jäkla massa mat kvar i pannan.... Jag tycker den var jättegod, Göran tycker också att det var gott, nu åt han ju bara själva kyckling röran, pasta äter han inte nu när han dietar.. men det kan ju hända att det var något "vuxen" smak... lite stark , eftersom det innehåller sweet chili, plus att det fanns soltokade tomater i också..... och det är ju hur skrämmande som helst, Och det värsta var ju att pastan var spenat pasta så den var ju GRÖN...
Nä det är ingen ide att föröka göra sig till .

Inga kommentarer: