torsdag 12 februari 2009

Tyngdlös och Stark ...Det är mitt mål



I natt drömde jag att jag simmade...



Jag simmade lugnt och bra, kände mig tyngdlös och stark .... vattnet var lugnt och blått minns jag...



En av mina bästa vänner var med i vattnet ( Kerstin)... hon sa: Var inte rädd och dyka... doppa huvudet mer o mer under ytan så vänjer du dig att vara under..



Sen dök jag .. jag var ofta under vattenytan och simmade i drömmen... när jag var under ytan såg jag en massa nederdelar iklädd i badkläder - alltså fanns andra i vattnet också ... ...så jag var inte ensam...



*******************



Drömtydning...



I allmenhet betyder simmandet : Självförtroende att möta påfrestningar, oro och känslor...



Jag simmade lugnt och kände mig starkt och tyngdlös..... - måste betyda att jag känner mig stark, mindre bördor att bära - att jag börjar må bättre helt enkelt :-)



Simmandet uttrycker: motivation att tro på sig själv... tro på livet... tro på sexualiteten..



Jag börjar tro på mig själv igen- att jag kan -att jag vill :-)



Simma under vattnet : Föra in medvetande i det som som varit omedvetet..



Jag börjar acceptera och förstå allt som varit frågetecken i livet...



simma med andra människor : gemenskap.... förbindelser med andra...



Det var jätte många i vattnet... och jag har många vänner :-) jag känner gemenskap med min omgivning... jag är verkligen inte ensam...

- Tänk.... vilken fin dröm.... Heart Beat Äntligen börjar det hända något Heart Beat

im working my way back to buisness Wakka Wakka

Kram Malin







2 kommentarer:

Anonym sa...

"En av mina bästa vänner var med i vattnet ( Kerstin)... hon sa: Var inte rädd och dyka... doppa huvudet mer o mer under ytan så vänjer du dig att vara under.."

Var inte rädd för att "känna dig nere", bli deprimerad. Var inte rädd för att otäcka och tunga saker skall hända. För det kommer att hända. Men det är inte farligt. Sånt är livet. Vi vänjer oss, du vänjer dig. Och du kommer att förstå att det inte är farligt. Och då kommer du slippa paniken.
Det kommer från din bästa vän i din dröm. Det är din dröm. Alltså måste du vara din bästa vän.

Kram!

Fru Malin sa...

Tack för ditt inlägg ...Mycket kloka ord - Tack.
Kram / Malin