söndag 1 februari 2009

Carpe Diem - Fånga dagen -


Ja då var det kväll igen.. Jag har vilat på eftermiddagen det var skönt, fast det märks inte så mycket - jag är rätt sömnig iallafall .. Man kan ju undra var all min energi tog vägen, den som bara pös i väg- utan att förklara varför... taskigt tycker jag..

Jag har nog lyckats "tömma" min egen energi källa- helt omedvetet- p.g.a kroppsliga åkommor...
Så nu är mitt jobb att samla ihop alla droppar små till att källan är välfylld igen .
Det kan väl inte vara så svårt...

Man kan nästan jämföra det med en tändare ... eller...jo man kan nog det.. man försöker tända o tända men gasen är nästan slut så det sprakar bara hela tiden... -Men så får man upp en pyyytte liten låga, och med den försöker man tända ljuset - och vad händer - jo den slocknar....
-Då åker man naturligtvis ner på konsum o köper sig en flaska gas så man får fyr på lågan... men vad ska jag göra..... tugga i mig ett gäng sånadär energi tabletter, dextrosol tror jag dom heter
-från konsum... suck...

Nåväl, i morgon ska jag till en tokig napprapat som b.l.a ska tilldela mig ett tränings program som jag ska träna efter, så att jag får en stark och fin rygg.... som för den delen ska få sig en tatuering inom kort Carpe Diem - fånga dagen- ska det stå :-)
Det borde alla tänka på.. med eller utan energi..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så omfamnar man mörkret ett tag och accepterar att det är okej att ljuset inte alltid är tänt. Dessutom behöver man inte alltid använda sin egna tändare för att tända ljuset. Kanske någon annan har en tändare?

Sköt om dig sweetie!

Fru Malin sa...

Heeej Anna!!! Vad härligt :-) jag blir ju tok glad på dirren.

Det är inte klokt vad du är vis flicka lilla..
kraaam Malin