tisdag 10 februari 2009

En harmonisk dag

I dag har det varit en harmonisk dag- allt har som tuffat på i ett skönt tempo ... Philip klarade SO provet-stort grattis till honom.

Själv så har jag utfört mitt träningsprogram som jag ska göra varje dag ... i dag är det faktiskt bara 5 veckor kvar ( skulle ju göra programmet i 6 veckor) - en vecka bara rusar i väg ...

När jag blev som mest kaffe sugen här mitt på dagen så såg jag att kaffe burken var tom !! Det där är sååå typiskt...... men det är ju tur man bil o körkort- så det var bara att åka o handla..

Kan rekommendera Zoegas "den gula " Det är ett bra kaffe, Fin arom och trevlig eftersmak- till kaffe koppen är det jätte gott med en bit 75-80% mörk choklad,

Eller....

2 dl kaffe i mugg eller glas- häll i lite whiskey ca 4 cl , 2 tsk brun farinsocker och vispad grädde - det är jättegott- en klassiker kallad Irich coffie .....

I kväll har jag har kokat te vatten och ska pröva ett för mig nytt te som heter African Rooibos och bara mysa ett tag här i min lilla data hörna intill bakugnen i tv-rummet:) vi har eldat lite i dag så det är varmt och sköt.

Vädret i dag ju varit fantastiskt.... Sol och 5 minus.. hoppas det håller i sig så ska jag gå ut i solen i morgon

Jag sov en stund nu på e.f ca 1,5 tim ... eftermiddags vilan är så otroligt lyxig att kunna göra nu när man är hemma :-)

Träffade min läkare igår och han sjukskrev mig lite längre fram till 2.a veckan i Mars.... så får vi se om jag är utvilad och kan återgå till mitt jobb..
Fram till dess ska jag b.l.a läsa en bok som heter : Att välja glädje- skriven av Kay Pollak

Han föreläser mycket om detta skulle vara kul att åka o lyssna... Nu låter det nästan som att jag aldrig är glad och jagar efter det hela tiden- så är det INTE :-) Jag är glad nästan jämt... men överlag så är det intressant .

Jag önskar ALLA som tittar in hos mig på min blogg en skön natt sömn, så ni är utvilad och redo att möta morgondagens nya utmaningar.
God natt / Malin

Inga kommentarer: