tisdag 31 mars 2009

Kanelbullar, Hurtbullar och Andra bullar.....

I söndags blev det "andra bullar" här hemma...... jag satt grabbarna o städa.... Johannes fixade disken och Philip dammsög.... Tänke... varför ska alltid vi vuxna hålla på o städa... neee, nu måste grabbarna få smaka på vuxenlivet också.... dom kan ju inte bara vara "vuxna" när det gäller fördelarna här i livet som att få en summa pengar varje månad att husera med fritt.... vara uppe lääänge.... o bestämma en hel del själva... det finns ju andra delar av vuxenlivet också.... faktiskt ! Tro det eller ej, men i morse har jag bakat bullar ... kl 09.00 var allt gräddat klart!!
Amelia fick med sig 20 bullar till dagis att bjuda barnen på till mellis- Hon var sååå mallig
att hon hade med sig fika till aaaallla..... hi hi...

Sist men inte minst 2 hurt bullar ... jag och min vän Marie var och åkte skidor i går på isen i 2 timmar !!! Atlas var förstås med... men det tog ett tag innan han fattade vilken uppgift han hade.... han ville bara vara på sidan om mig - men jag ville ju att han skulle springa före ... han blev bara virrig av min nya idé ....










Nu ska jag sätta mig och göra shema från 6 april och maj...
Jag ska ju nämligen börja jobba igen på måndag
Men jag har gått ner i tid och ska bara jobba 75 %
så i snitt blir det 3 dagar 8 tim och 1 dag 6 tim sen är jag ledig resten, känns jätte bra !
Kram på er alla
Malin.

3 kommentarer:

Barbro sa...

Men vilka hurtisar ni är i din familj...framför allt du....Jag känner lukten av nygräddade bullar ända hit....mummmm vad gott...!! Har skrivit på bloggen om mitt läkarbesök i dag.. du kan läsa där.Ser fortfarande dimmigt efter all bedövning...men det försvinner väl snart.kram från Barbro.

miamajja sa...

Men hallå bullmamman! Attans va goa dom ser ut, tänk ett par varma bullar med iskall mjölk..mmmmm Få se om det blir några onyttigheter nu när mamma kommer, men jag tror vi ska va rätt hårda...hoppas jag.
Helt riktigt att sätta grabbarna i arbete - ska ju inte baaaara vara nöje ;P
Men alltså vad hurtig du är! "Hurtbulle"! ;P
Jag ska försöka få mamma att dra ut mig på promenader - inte bara i affärer...hehe, nä vi ska nog inte shoppa så mycket men till Owe Jansson ska vi iallafall. Sitter här o väntar på dom nu...tror dom är här snart. I morgon är det redan april - så snart ses viiiiiii! *längtar* Krama alla!

Barbro sa...

Hallå Malin!!! Tisdag kväll . Nu har all bedövning släppt, så jag ser klart igen förutom mina trådar i höger öga.... Glaskroppsförändring är en vanlig åkomma. Förändringen i ögonen som i många andra kroppsdelar börjar redan efter 20 år åldern. Man kan säga att det är en åldersförändring och inte alls farligt....men lite läskigt med synhinder...Du läste mer om det på min blogg.Om man får synförändringar som blixtrar eller trådar som jag fick så ska man gå till en ögonläkare...det kan ju vara allvarigare än vad jag hade.Caroline skrämde mig lite ,hon ville absolut att jag skulle undersökas för tex. en tumör på hjärnan kan också ge symtom på synen. Tackar Carro, hon skyndade på mig ...meddelade tillockmed telefonnumret som jag skulle ringa.... hon gav mig lite press.Nå nu är det gjort och det känns skönt.