tisdag 10 mars 2009

Alla som är sjukskriven är lögnare !!

Hej alla kära vänner.
I går ringde försäkringskassan och talade om att jag inte skulle räkna med någon ersättning för feb ...... hon tyckte att läkarintyget var "luddigt" och att det stod ju bara det jag sagt på det.....
... Jag undrade då vad annat som skulle stå om inte det jag sagt....!!??

( Läkaren utgår väl från det jag talar om antagligen...) eller ska han hitta på en historia som försäkringskassan gillar eller.....!!

Hon sa också : Du SOVER mycket säger du! i stort sett dygnet runt!! Gör du det ÄNNU ???

Jag svarade : Ja jag kanske sover 12-13 tim / dygn..

Hon : JASSÅ!

Jag frågade vad annat hon tyckte var "luddigt"

Hon svarade : JAMEN !! suck.... tex det här.. låter förtvivlad !! vadå "låter förtvivlad"... Det säger väl inget om att du inte kan jobba !!!!
Sen står det något om Hypertyreos!!! Det vet jag inte ens vad det ÄR....!!

Jag svarade: den gången jag var förtvivlad så ringde jag- så det var TELEFONKONTAKT med läkaren - vilket också är i kryssat på intyget.......
-Så läkaren kan ju bara skriva det han HÖR ... eller hur......

Och Hypertyreos betyder köldköttel , eller stuma .... i mitt fall gift struma....

Hon - JASSSÅÅ !! Nä som sagt, det här kommer att gå vidare till försäkrings läkaren så att du vet om det, så får du väl se om det godkännt! Är du sjukskriven fortfarande...!!??

Jag : Ja till den 9 April.

Hon : Jaha ! och NÄR hade du tänkt skicka in läkarintyget för den perioden då??!
Jag: I dag
Hon: och NÄR hade du tänkt återgå till ditt arbete..?! För det har du väl tänkt!!

Jag : Ja absolut, så fort jag känner att jag har energi som håller hela dagen- vilket jag tror det kommer göra om jag får vila ordentligt denna sista månad, så kommer jag att återgå på heltid, det är mitt mål.

Hon : JASSÅ!!!

Sedan påminde hon än en gång om att jag fick ju se vad försäkringsläkaren tyckte om detta... sen la vi på...

Jag kände mig otroligt kränkt av den där kärring jävlen - fattar inte att dom kan vara så otrevliga.....!!

Tänkte på detta heeela jäkla dagen och ältade och ältade om hur den nu skulle bli om jag inte får ett korvöre på 2 månader.......
Så på kvällen var det ju bäddat för ångest ..... jätte ont över bröstet i kanske 5 min-låter kort
men känslan ÄR verkligen inte trevlig... även denna gång han jag tänka att : Ååå nej nu FÅR jag en hjärt infarkt !! sen mår jag illa och blir vansinnigt trött..
Men det la sig och kom inte tillbaka - jag som mått SÅ himla bra i 7 dagar !

Borde ringa upp till kärringen och tacka för ångesten !!

Förutom detta har det varit helt ok, var på dagen i går ut o gick en lång sväng med Atlas o Min Vän Marie i skogen.. hon hade gått av natt på IVA så var "ledig" några tim innan nästa natt skift... så i morse när hon gått av, var vi också och gick i skogen igen med Atlas-jätte härligt.

Vi har världens finaste skog att gå i här var jag bor - bara bakom huset i stort sett.

Önskar er en mysig kväll
Kramar malin

PS. Philip ringde från skolan i dag och berättade glatt att han klarade matte provet .
han var lycklig över det och det blev jag också.



3 kommentarer:

Barbro sa...

Jag förstår din reaktion.. tjänstekvinna utan empati..tråkigt hur det blivit. Att de som är sjuka inte får bli helt frisk innan de jagas av försäkringskassan. "Helt Sjukt" kan man säga. Hoppas det löser sig för dig så du inte blir utan sjukpenning i 2 månader...!Kul att Philip klarade matteprovt. Sköt om dig kram från mig.

miamajja sa...

Hördu, jag blir så j-la förbannad när jag läser om KÄRRINGEN från FK!!! Hur fan har hon mage?
Totalt psyka ner en sjuk människa! Fyyy faan! Det är ju det jag sagt hela tiden, dom anställer ju för h-vete bara psykopatiska sadister på dom där j-la ställena! Får dom betalt för varje människa dom trycker ner eller?!! Eller är det från kärringjävelns lön dom betalar ut din sjukpeng? Fattar man ju direkt att dendär människan inte har blivit uppfostrad riktigt - trasiga leksaker, cement i sandlådan, en smäll på käften så fort hon vaknar i förebyggande syfte så hon inte hittar på nåt jävulskap senare - å nu ska du fan få ut för det?!!!!
Jag tror jag blir galen! Men vet du, ring eller gå till din läkare o prata med honom om detta, eller ring o be själv att få ut din journal, sen kan du knäppa FK på näsan! Du ska fan ha sjukpenning om så jag ska behöva lägga mig i!!!

Tokmånga kramar från syrran din!
Love You - Always and Forever!!!

Fröken fräken sa...

Jag blir bara ledsen för hur de får och kan göra med sjuka människor... Så tråkigt...

Hoppas du mår bättre idag!

Kram, kram.