fredag 6 mars 2009

Kontrast bilder till ingägg- kan behövas....


bild.1) Glass majja
bild2) Strand bruttan
bild3) i blånärs tuvan
blid 4) Dans i vinden.







I dag har jag varit i Finland och bättrat på måleri förådet... Köpt betydligt bättre penslar och mer vit färg och duk i roliga mått 40x40 och 30x80.


Har redan startat på en ny ! Nu känner jag att det är dax att måla på allvar- låta en bild ta sin tid...... och inte skynda på ... Men man är ju så ivrig när man börjar med något nytt som är kul....

I övrigt har det inte "hänt" så mycket... en helt vanlig dag- Johannes spelar bandy hela helgen "vårkuppen" så i dag har Görre jobbat ideelt åt föreningen med att stå i kiosk och sälja fika .

När det var klart för i dag och dom båda skulle köra hem, så såg dom inte bilen först.........

Det hade kommit ett jätte tak ras med snö från ishalls taket och begravt HELA bilen där under............
Som tur var så körde dom dit med den gammla bilen- som typ inte är värt ett korvöre....... Så det vara bara till att skotta fram den....Göran o Johannes fick vara fotomodeller -då Stockholms lagen aldrig beskådat något liknande- så kamera blixtarna var i full gång undertiden dom skottade........

Som kontrast till detta inlägg ser ni bilder på Amelia från varma o sköna sommardagar- * jag längtar verkligen.
Klockan är nästan för mycket nu - Men trevlig Fredag kväll (natt) alla..
Kraaam från Malin.

1 kommentar:

miamajja sa...

Men Malin! När jag ser bilderna så längtar jag ÄNNU mer till sommaren o när vi ska träffas! Saaaaaaaaaaknar er!!!!
Hehe, jag kan riktigt se framför mig när dom skottar, konstigt att ingen skickat in det i tidningen!
Kraaaaaaaaaaaaaaam MiaMajja