torsdag 26 mars 2009

Bilen dog på Köpmannagatan !!!

I går ville Amelia vara "ledig" från dagis, och jag är ju piggare nu så det var bara trevligt.

Försäkringskassan tycker ju inte att jag har rätt till ersättning så då spelar det ju inte heller någon roll om hon var hemma en dag fast jag är sjukskriven .... jag var/är ju som sagt piggare.

Till lunch åkte vi på restaurang och lyxade till det med laxlåda, hon sa redan hemma att på restaurangen ville hon sitta på en "vanlig" stol och inte på en barn stol - hon är ju stor flicka nu!

Kerstin hängde också med ut o luchade- och Göran ringde så då kom han också och gjorde följe.
Amelia satt så duktigt på sin vuxen stol och åt såå bra av laxlådan- Riktigt trevligt litet sällskap är hon min dotter.

Vi satt i godan ro pch pratade o käkade, efter ett tag säger Göran.. Just fan ! bilen dog ju mitt på Köpmannagatan !! Så jag fick ju lämna den och gå hit....
( precis som att han glömt bort att bilen står mitt på körbanan)
-Här kan man snacka om virrpanna av hög nivå !!

Va ! sa vi... är det mitt på gatan ??
Ja! Sa Göran , den står ju där - jag hann som styra upp så ena däcket är på trottoarkanten men jag har satt ut varningstriangeln o varnings blinkers....
( precis som att " då är det ju lungt" - Då kan man ju gå på restaurang o sitta o äta innan man gör något åt saken!!! )
- Ja se karlar !! En del är ju helt makalös!!
Göran han satt i lugn o ro - åt upp maten- tyckte att : Är det ingen som vill ha Kaffe ???

Så han hämtade kaffe ... stekte sig 2 våfflor som efterrätt .........innan han tyckte att det är dax att försöka få bilen från körbanan....

När vi kom dit med min bil fick jag för det första köra mot trafiken vägen är enkelriktad !!

Ååå vad jag skämdes !!
Folk glodde och undrade vad som stod på...
Men Görre tyckte lite käckt att : Så här gumman ska du göra om bilen strejkar... Ut med triangeln och på med varnings blinkers - Då är det INGEN som kan säga nåt :-)...
Sen blev det startström.... inget hjälpte - Bilen var sten dö och fick boxeras bort till verkstad...

Så nu blir det ytterligare en kostnad!!
Det är så trist att lägga ut pengar på en skrotbil som kostade 8000 kronor att köpa...

Och jag som inte får några pengar från F.kassan.... suck!
Men något som kanske är bra är att jag "tror" att jag har en försäkring via facket som man kan använda vid sjukskrivning om man inte får från F-kassan... Så jag har skickat ett mail till min handläggare på unionen... hoppas hoppas.

Kanon dag är det här, jag och Amelia ska gå till dagis i dag- Görre har ju bilen- sen ska jag o Atlas gå en långsväng.

Ha en underbar dag mina vänner
Kram Malin.

1 kommentar:

miamajja sa...

Haha, Göran är Göran...virrpannan him self! :P
Men mosters lilla prinsessa då! Hon blir ju bara härligare o härligare, å vad jag saknar er allihop! När vi kommer upp så SKA vi också gå på restaurang! Ang. F-kassan så måste du ju vinna den "kampen" - annars är det ju sinnesrubbat! Dom ska väl inte komma undan med den skit dom håller på med - nä men pyttsa ut några millar åt alla jävla håll å kanter till bonus - det kan dom, men betala ut en sjukförsäkring till en som varit sjuk på riktigt, att det ska va så j-la svårt??? Vilken värld vi lever i! Mes-Svenskar! Idiot-samhälle! *grrrrr* Hoppas du haft en bra dag syrran! Kramisar i massor!!!