söndag 1 mars 2009

Vill bara säga...

Sun 2 ...Att jag haft en jätte bra dag i dag.... och igår...

Walking The Dog Male Har varit ute och gått i solen i ca en timme med Atlas och Kerstin.

Görre och Amelia har varit ute i skogen och tagit en promenad efter skoterspåret - hon älskar skogen finns så mycket kul där..

Meditate Efter prommisen har Kerstin gått igenom yoga övningar- solhälsning A och solhälsning B-det var en upplevelse, mycket att tänka på men övning ger färdighet:-) sen kopierade hon ett blad som visar övningarna så jag kan träna hemma för att sedan hänga med henne på riktiga yogapass..

Vi drack lite te och sen åkte jag o Atlas hem, jag blev såå trött och vilade någon tim. Sleeping

Nu på kvällskvisten var vi och hälsade på Hemma hos Julle o Maria.
Amelia ville så gärna leka med Linn o Adam.
Maria bullade upp och vi drack kaffe o surrade om allt möjligt - mysigt- Purple Heart

Stor Kram och Natti natti.







3 kommentarer:

miamajja sa...

Go morron!
Jaa du, det kanske är något psykologist övertag vi fått nu över Shadow? Men det är ju sjukt...hur kan det bara försvinna? (Peppar, peppar igen) Fast är det nån sorts hjäntumör så har den väl skvalpat rätt nu, eftersom har är så lugn...usch. Får ju hoppas att det bara var en test, igen, men han har ju testat oss så många gånger om vem som är boss i huset så han borde ju ha gett upp...eller så är han helt enkelt schizo...suck & elände. Endast framtiden kan utvisa vad.
Ska göra mig iordning för hälsocentralen nu, hörs & syns!
Kraaaaaaaaaaaaaam

Barbro sa...

Roligt och läsa att du mår bättre.Säger som Mia att det är nog väldigt vanligt med serotoninbrist. Tord och Kicki har ju också det och äter medicin för detta.Tur att det finns läkemedel för olika åkommor.Signalsubstansen serotonin är ju ett livsnödvändigt ämne för det centrala nervsystemet.
Nu är våren snart i antågande, det brukar lätta upp sinnelaget, när värmen kommer med all dess grönska.Tro på mig jag vet.
Jag tycker som Mia, vi bor i ett vinterlandskap med mörker och kyla tyvärr!!...men vi måste blicka framåt, och ta vara på och bara njuta av varenda fin dag som nu kommer. Eller hur???

miamajja sa...

Hej systra mi!

Den boken jag köpte idag "Finn din inre styrka" av Sanna Ehdin - på coop för 25:- verkar vara såååå himla bra, måste bara skriva en av alla "dikter" som finns i boken:

Lyssna på dig själv,
låt inte andras drömmar
ta över ditt liv.

Lev din egen sanning
i omtänksamhet och medkänsla
om andra och dig själv.

Låt inte andras förväntningar
få dig ur balans.

Stanna i ditt centrum
förvissad om att du är bra
och att du duger väl.

Säg ifrån vänligt och
formulera dina behov.
Det är att leva i din kraft.

Kanske lite djup...men du hajjar.

Kraaaaaaaaaaam! Love yo!