torsdag 5 mars 2009

En dag med blandad kompott

I dag ska jag till VC och träffa min läkare och ha en uppföljning över tiden som varit och hur det känns nu.

Jag är inte redo att återgå till jobbet ännu- känner att jag är för trött i kroppen fortfarande..

Men en ljusning finns och det, är att jag känner att jag är på väg tillbaka- jag känner mig lite gladare- Jag har mer lust att göra saker ( Oftast tar jag mig inte för att göra dessa saker som jag har lust med, Det är väl där den förlorade energin spelar in.. )

Och jag har ingen aning över hur länge det tar innan man är helt redo för att jobba heltid med allt vad det innebär som Butiks ansansvarig igen....

Sen efter det ska jag på en välbehövlig Massage.

Samtidigt som jag är på detta sitter min chef med säljarnas fack i min butik och kapar timmar på butiken...... vilket känns oerhört jobbigt speciellt när inte arbetsuppgifterna minskar...
En bra tjej från mitt eget fack är och representerar mig och det jag har att säga om detta, nu när jag är sjukskriven... Hon skulle vara med även om jag var på plats också naturligtvis, Det är skönt att hon är där och jag litar på henne och att hon framför det jag vill ha sagt.

Själv berörs jag inte av att mina timmar minskas, jag har fortfarande min heltid, men jag drabbas ändå när ett visst antal tim tas bort- man får dra ett större lass själv än tidigare..

Men så här ser det ut i samhället i dag- Vi som jobbar får jobba ännu hårdare, och dom som nöter upp sitsen på parkbänkarna får vissla sig fram månaderna runt och ändå svälter dom inte ihjäl, dom fryser inte ihjäl........ för att dra en hård parallell mellan arbetsklassen o "lösdrivarna"

Jag vet att vi har en välfärd i detta landet - vilket är bra- men det är fortfarande bara vissa som det ställs krav på för att få sverige att rulla- och vad händer med oss då- Jo vi blir utbrända- Vi får statiska belastnings skador i lederna för vi får sitta 6 tim vid löpande band i stället för 4 innan rast... Allt för att Sverige ska bedrivas så billigt som möjligt på så effektiv tid som möjligt..

Men Ajabajja om man blir sjuk - Vem FAAN klappar oss på axeln då - det är ju inte ens säkert att vi får ersättning från försäkringskassan !!!

Så jag bara undrar i mitt stilla sinne..... vilken grupp i sverige är den mest utsatta..???
Jobbarna eller A-lagarna eller invandrarna........

Jag vet svaret- vet någon annan.........
Kram på er