torsdag 5 mars 2009

Suck... vilken konstig dag..

Det har verkligen varit en konstig dag i dag...... man kan säga att facket inte vann kriget om timmarna.... så det blir en stor förändringar i framtiden på mitt arbete... tycker inte just nu att det känns så bra...

Va fan slutar folk och handla för....Sen gnälls det över att det inte finns butiker....

Det är så märkligt det där, det enda som blomstrar är sprit butikerna, folk bedövar sig med alkohol när det är tuffa tider.

Sen har jag haft ett rehab möte med min chef, ang min sjukskrivnings period, det gick bra.
Jag var nervös innan jag åkte ner till butiken och mötte henne (min chef) vet inte varför....Kanske för att jag bestämt mig för att säga bort ett ansvarsområde som jag en gång skrivit under på........................... det kändes så laddat i luften på något sett.. Så jag var ju tvungen att tala om det också och fråga om jag borde vara det..... ( nervös alltså) neeeej ! svarade hon: absolut inte!!

Jag talade om att jag ville avsäga mig från ett speciellt ansvarsområde och förklarade varför..
Och det förstod hon, så det löste sig - Skönt !

Hos läkaren gick det bra, vi pratade igenom det som varit och hur vi ska lägga upp framtiden på bästa sett för mig - jag fick hemläxa och det var att vara ute minst 15 min varje dag, vilket inte ska vara något större problem, i vanliga fall är jag ju ute nästan varje dag... men sista månaden har jag väl gått i ide mer eller mindre - och det var väl därför jag nu fick hemläxa.....

Till första veckan i april förlängde han sjukskrivningen, så att jag nu kan komma igen ordentligt.

Jag var ju på massage i dag också................... jag var i en smått pressad situation när jag klev in där i dag....Facket ringde på mobilen-skickade sms och ringde igen- vi pratade om detta som hon var här för, och ville veta hur jag upplevde saker o ting - jag hade verkligen inte ork till detta just nu ..............nåja jag svarade så gott jag kunde och vi la på ......så det tog inte länge så brast det HOS MASSÖREN !!... kände hur tårarna började komma - men jag lyckade bita ihop rätt så bra tack o lov.... kände bara att allt blev för mycket. Men jag fick min massage och den var klockren ! Exakt vad jag behövde! Han tyckte t.o.m att min hållning var bättre :-) men jag tror han sa så för att göra mig glad.... Jag menar, vad gör man inte om patienten lipar ................ ;-)
Så minst sagt konstig dag !!!

Många kramar från mig.

3 kommentarer:

miamajja sa...

Bra att det ordnade sig med jobbet! :)
Och skönt att du slipper pressen att gå till jobbet inom kort. Vet du, just massage gör att det släpps lös en massa känslor - har man tusen järn i elden så hinner man inte tänka efter så mycket, men när man blir masserad o slappnar av, då kommer allt man håller inne. Har varit med om det själv. Bra att vi lyckades ordna upp mysteriet med kommentarerna, jag ringde dig en sväng från jobbet idag men som vanligt: upptaget! ;) Du är en riktig surr-kuse!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam Syrran

miamajja sa...

Hördududu! Din blomkruka me blommor i blev ju kanon-härlig! Skitsnygg rent ut sagt! Man kan ju tro att blommor är nåt enkelt att måla men hejsan vad det inte är det. Måste säga att du verkligen lyckades fylla ut tavlan o buketten ser så stor o härlig ut, bakgrunden blev ju kanonfin o krukan är ju perfekt! Kasta nu bort han som sitter på axeln o säger nå annat, så ska jag försöka göra det samma, kanske vattenspruta hjälper? ;) Hehe. Kraaaaaaaaaaaaaam!!!

kicki sa...

Bita ihop eller bryta ihop.......ibland är det svårt att bestämma sig för vilket man ska välja...men det verkar som att du är på gång iallafall.........och har en klok läkare...........var rädd om dig min lilla kusin.
Kram Kicki