söndag 1 mars 2009

Kroppen- Vårat eget mysterium att utforska......

I dag ska jag måla hade jag tänkt, en blommkorg... men jag är också sugen att måla en naken kvinna... igen, bara för att öva mig- det är jätte svårt att få rätta proportioner när det gäller kroppar...

Jag sitter vid köksbordet denna morgon och bloggar på min lap top... ( känns lite lyxigt-att jag inte tänkt på det förr.. ) en varm kopp kaffe har jag brevid.. Tulpanerna står sig så fina i vasen och solen skiner in genom fönstret på ytter dörren och ger ett skönt morgonsken in i hall och kök.

Jag känner att jag kan behöva lite extra stöd så jag tänkte berätta att jag ska börja på en ny medicin.... känner mig faktiskt nervös inför detta.. jag har ätit en annan medicin i några månader - men den tålde jag inte så bra .... efter sista dosjusteringen 28 jan så har jag haft yrsel varje dag, ont i kroppen plus att jag varit mer nedstämd....och vid ett tillfälle i veckan fick jag en ångest attack som varade i 7 tim - det var jätte jobbigt- hade jätte yrsel så jag mådde illa i 7 tim !! tänk er...
Skrev lite om detta under titeln "bestiga berg"..
Medicinen i sig är inte så märkvärdig... inget "uppåt chack" som man kanske kan tro.... nej...nej(( fast det skulle inte skada med en direkt effekt av absolut lycka)) men då måste jag nog söka mig till ett gathörn och betala stora pengar till någon skummis... inte riktigt min grej...

Den är seretonin höjande.. som jag har för lite av.
Alla människor har seretonin, Men om man som jag t.e.x. har befunnit sig i långvarig stress
så minskar detta ämne mer o mer... vilket då leder till depp, och t.e.x. ångest...
Då är det ju naturligt att fylla på detta ämne så man kan må bra igen..... så det är egentligen bus enkelt....
Men vägen dit kan vara allt för krokig....jobbig och utmattande.... första tiden kan man må jätte dåligt... jag minns när jag började för 3 månader sedan... jag tror jag grinade 500 liter på en vecka... var så otroligt olycklig... Och nu är jag orolig att det ska bli lika när jag byter ...

5 kommentarer:

kicki sa...

Lilla gumman jag lider med dig.
Själv har jag ätit serotonin höjande i mer än tio år.
Och är det en brist i dig så kommer du att bli hjälpt av medicin.
Skickar dig styrka att orka.........
Kram Kicki

Fru Malin sa...

Tack gulliga Kicki, Den styrkan tog jag vara på omedelbart !!

Du måste ha skickat över en enorm dos, för nu fick jag lust att gå ut i solen med Atlas.

Kraaam i massor// Malin

Fröken fräken sa...

hej Malin,
Jag blir så berörd när jag läser din text... Måste vara riktigt jobbigt, men vi får hålla tummarna att den nya medicinen är bättre för dig. Eftersom du redan äter serotonin höjande så tror jag att du slipper den där inställelse fasen som du hade sist.

//Kram Carro.

miamajja sa...

Vet du Malin, nuför tiden så är det så himla vanligt att folk lider av seretonin-brist så man kan knappt fatta det! Och det enda som hjälper då är ju att få i sig nytt seretonin och på så sätt fylla på lagret, jäkligt synd att du inte fick rätt sort från början - mycket onödigt lidande! - men nu håller jag både tummar o tår för att denna medusin ska hjälpa! Ring mig om du mår piss - men känn inget tvång - vet att man gärna går in i sig själv när man mår sämst, vill bara dra täcket över huvudet o inte tänka, och det FÅR man göra! Men jag tycker du fixar det här galant, och till sommarn har jag tillbax min älskade syster, det är jag 110% säker på! Kraaaaaaaaaaam syrran

Fru Malin sa...

Kan nog stämma det du säger Carro, jag får hoppas på det :-)
Och Systra mi.... Du har alltid så bra saker att säga- och har alltid haft ! Du är så klok. Fasiken vad vi ska ha kul i sommar i stugan -hoppas bara det inte regnar hela tiden som sist... ha ha kommer du ihåg hur jäkla less vi var.. Och hur vi ska måla ..Kram på er alla.