onsdag 4 mars 2009

Tjock som en gris...

Godmorgon ! Pig

Tog en extra titt på mig själv denna morgon framför spegeln.... gud alltså jag tjock jag ÄÄÄRR !!
Nu MÅSTE jag ta i tu med det !! Men jag sa det i går att sista tiden har jag bara tröst ätit och målat, bloggat och vilat... inte undra på....
Fat Woman 2
Jeansen snävade kände jag i går också ... det lägger sig som runt magen-vilket är helt nytt..
Har jag gått upp i vikt förr så har det varit över heeela kroppen..

Fasiken man kanske börjar bli "förbrukad" ..!!?? kanske jag måste sätta godsakerna på hyllan på bli nyttig ... jo det blir så nu! Från och Med Nu Ska Jag Inte Äta Godsaker !!!

Vet ni .. Jogging kläder är det värsta tänkbara, man känner inte om man går upp en storlek eller två..... och jag som bara har luffsat omkring i det sen 26 januari...

Fat Woman 4 Om jag tagit upp detta på KBT i går, så hade hon svarat : Om JAG suttit och berättat detta till DIG och b.l.a talat om min tanke om att vara "Förbrukad " Vad hade DU sagt till MIG då..??

*Jag hade 100 % säkert sagt till henne då att :

*Du är inte förbrukad bara för att du gått upp nåt kilo i vikt!

*Och det är inte hela världen om man äter lite onyttigt för en period, bara man mår bra.

* Och Du är ju du ändå, även om du gått upp lite- det är bara på ytan lilla vän -Det hade jag sagt !

KBT får en att se saker från en annan synvinkel- och hjälpa sig själv att tänka mer positivt över det man ser som negativt till en början..

Visst är det en bra teknik.

Med dom här orden avslutar jag detta "tjock" tema..

Önskar er en underbar dag
Kram





4 kommentarer:

Fröken fräken sa...

Hej Malin,
Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig om du går upp nått kilo under din sjukskrivning/viloperiod hemma! Det viktigaste är att du mår bra... Vikten kan du ta tag i senare. Jag gick upp 32 kg under graviditeten med Wilmeroch mådde som en prinsessa hela tiden! (nästan iaf) 4 månader efter förlossningen var vigseln och man får ju inte banta när man ammar, så jag gick ca 1 timme promenad varje dag och höll mig till 2 rutor mörk choklad och vet du vad! Jag gick ner 20 kg på 4 månader! Kan jag så kan du tids nog!

Kram Carro.

miamajja sa...

Skriver här då det inte går o kommentera på den översta, men go-Johannes! En av mosters prinsar! Kul att få se en glimt av honom också! Hoppas d går bra med träningen! Jo, jag hörde på din röst igår att du var totalt slut! Helt riktigt av dig att ta en tupplur då, känn efter vad kroppen vill så blir det nog bra tillslut!
Och en sak till...hon verkar väldigt värd sina 650:- dendär damen! :) Kraaaaaaaaaaaaam

miamajja sa...

Men Malin, varför kan man inte längre lämna några kommentarer på din blogg? Är det frivilligt eller?

Kram syrran

Fröken fräken sa...

Hej,
Jag ville kommentera ett senare inlägg men det går inte?! Hittar ingen kommentar ruta? konstigt.. ja, ja, tänkte bara säga att den kycklingen lät som en höjdare!! Ska absolut göra den! Tack för tipset. Sedan tänkte jag på när jag var sjukskriven efter att Mathias lillebror begick självmord. (Jag gick in i en depression)... Hade då STORA bekymmer med försäkringskassan vi fick ingen ersättning på 10 veckor?!! Alltså inga pengar på hela sommaren och när man mår dåligt så orkar man inte kämpa! Så jag håller med dig fullständigt.

Kram Carro.