onsdag 4 mars 2009

Min son..


Här har vi en bild på Johannes, han hade varit på bandy träning ..
Så när han är lagom svettig o trött -då drar jag fram kameran o tar en bild.... varför är mammor alltid såna..... :-)
Philip ville inte vara me på bild i morse, så jag tar han en annan dag...
I övrigt en lugn o skön dag- Har vilat i nästan 3 tim-jätte skönt!
Vi var o handlade nu på eftermiddagen en sväng, behövde fylla på i skafferiet med lite lättlagat till killarna nu när dom har sportlov... lite grillkorv o bröd .. yoggi.. pålägg ..mackor och frukt. Det blir ju ingen frukost när dom är lediga.. som sover fram till lunch i stort sett.. så det brukar bli någon typ av frukost-lunch på ledigheterna så dom klarar sig till middagen.
I dag gjorde vi grönpeppar kyckling och ris - Jätte gott.
4-5 pers
2st grillade kycklingar
5 dl vanlig grädde- ta inte matlagnings, blir inte lika gott tycker jag
200g äkta smör
4msk torkad o krossad grönpeppar
4msk soya
2msk frans senap.
Rensa kycklingarna, sätt i ugnssäker form
rör i hop det övriga och häll över
in i ugnen 175 grader ca 15 -20 min
kokt ris till
och sallad.
Det blir ännu godare om man låter kycklingen ligga i såsen över natten ..
I morgon tänkte jag laga köttkorv,vitsås o pottisar- Det är också jätte gott.
kram på er