lördag 21 mars 2009

Energi Hulda -mitt nya jag ( för dagen )

Vi tog oss en prommis Görre, jag , Amelia o Atlas längs strandpromenaden i dag... Det är en gå gata som ligger vid älv kanten, jätte mysigt är det att gå där, den sväng jag brukar gå tar ca 1 tim. Ska i morgon igen, men då får jag nog gå själv med Atlas - Görre var inte så sugen...
Jag har också fixat en pilates boll som jag ska börja träna med här hemma, finns massor av övningar för både mage o rygg och mycket mer... känner inte för att springa på gym för tillfället.. Finns bra träning som man kan göra hemma.

Senare i dag åkte vi till Karin o Jörgen, dom var i sin stuga som ligger i närheten av min.
Amelia ville leka med Lova och åka pulka.
solen var fortfarande framme så vi satt ute o pratade om himmel o jord, jag drack kaffe och dom övriga gottade sig med lite likör, vin eller öl.. Jag dricker ju inte alkohol för tillfället- och inte att jag sörjer ett dugg! Görre avstod också o valde kaffe han med.

Till middag i dag gjorde vi tacos, det var så gott så gott...... efterätt blev det också -Marängswich till Robbinson.. Mm inte illa det heller.

Har också kikat runt på blocket ang hundar... den lilla mopsen verkar det inte bli nåt av... dom hör inte av sig.. Sen känner jag att jag är sugen på en större hund...
men mopsen är ju så söt så vem kan inte låta bli att kära ner sig..

har sett en del blandraser av större sort... labrator mix rottis mix dobberman.... känns lite "farlig"....
Men jag har ju anmält mig som fodervärd till försvarets hundar också.. men missade precis kullen av hundar... men dom tar ju fram ca 200 valpar / år så jag blir nog inte utan.. det är fina schäfrar som dom har. Försvaret skulle höra av sig om hembesök sa dom, så få se när dom ringer... Dessa ska utbildas till ammunition sök och vapen sök. Nästa helg är det hundutställning här, tänkte åka o se.. kul att se alla olika raser.
Sköt om er nu alla.
kram från "energi Hulda"




Middagen.



Ammi mummsar.



marängswichen.



Ny badad och
Trött gumma.
Håret är flätat
pyjamasen är på
o vällingen är
bara till att avnjuta.

2 kommentarer:

kicki sa...

Det är bara såå trevligt att läsa din blogg.
Kramar från Kicki

miamajja sa...

Håller med Kicki där! Själv har jag ju som sagt inte gjort nåt i helgen o det känns ganska "fattigt". Jo, jag har ju diskat, dammsugit o skurat o lagat mat :P Usch då. Skärpning Mia, men idag ska jag ut på en mini-promenad iallafall :) Hoppas du får en mysig söndag! Kraaaaaaaam! Ps) Den där maten o marängswichen såg ju gudomligt gott ut! *slurp*