fredag 1 maj 2009

Gissa vad jag har gjort ......

Jo, jag har druckit vin !! 2 hela glas....... o gissa - det funka :) Inget illamående och ingen ångest - helt lysande, nu vet jag ju att jag kan ta lite till mat eller bara för mys :)

I dag har vi varit ute hela dagen i solen, Vi premiär grillade här hemma - klotisen stod ju på baksidan av huset - och jag som trodde den var i stugan..................

Det blev grillad filé, potatis sallad, klyft potatis, lite olika dressingar o sallad .
Det var jätte gott, jag fick en flachback till sommaren- härligt :)

Efter maten gick vi till ett par goda vänner som bor här i närheten- dom är lite småsugen på sommarstuga och har en som dom kikar på lite....... så vi åkte till den för att kolla.

Det är så jätte mysigt med stuga- jag är så lyckligt lottad som har en som jag kan åka till och bara vara.

När vi varit o tittat på stugan så svängde vi in på ica för att köpa lite gotta, karlarna satt kvar i bilen för att underhålla Amelia -sa dom........... Men verkligheten var det att dom hade det så trevligt i baksätet med varsin öl som dom satt o sög på, så dom hade ingen lust att komma in...

Väl hemma igen- så gick jag o Amelia in- och Görre åkte vidare till "grannarna" . Hoppas bara att det inte bli för sent för vi ska till stugan i morgon o vår städa, så då gäller det att vara pigg o allert :)
Själv sitter jag här o myser med en påse ostbågar i lugn o ro, gumman sover , Johannes är ute med kompisar o Philip är på sitt rum.

Vinet jag drack heter LEVA och är vitt.
Ett härligt sommarvin som har smak av päron- men man får passa sig !! Den har 13 %...
Men mycket gott !!

Godnatt på er alla
Kram Malin.

1 kommentar:

miamajja sa...

Hallå syster! Vad mysigt ni har haft! Ja se karlar o deras öl...hehe Hoppas ni har haft en minst lika mysig dag idag! Kramis!