onsdag 27 maj 2009

Mini dator ...

Ville bara visa upp mitt senaste inköp....... en mini dator... kanske inte syns hur liten o gullig den är här på bilden... men den är det :) En perfekt blogg dator som man kan ha med i handväskan, Det är mobilt bredband också- så överallt var man har täckning på mobilen funkar även denna.... i stugan... i båten.... på stranden... i parken.... o.s.v.. bra va :) Man har ju gått o blivigt en riktig NÖÖÖRD .. Men man lever ju bara en gång sägs det, så måste man ju testa att vara lite nördig också, eller hur ... det är ju föresten nästan det enda som jag inte prövat än så..
Fast det är ju klart...... jag har ju inte hoppat fallskärm.... kört motorcykel....dykt....rest jorden runt på 3 dagar.... m.m..... så när jag tänker efter så har jag nog en massa saker ogjort.... men just nu känns det bättre att nörda :)
Ska försöka ta en tidig kväll i kväll, så man är piggelin i morgon bitti..... börjar kl 07.00 och då ska jag hinna rasta mina 4 benta, koka lite kaffe, göra mig i ordning... och det tar ju lite tid... brukar stiga upp 05.15 så att jag hinner -utan att stressa - och det är ju något som jag verkligen försöker att undvika för att må bra, vilket jag faktiskt gör :) Jag har faktiskt blivigt riktigt bra på att sortera vad jag ska lägga min energi på, och vad jag ska strunta i - Förr tog man till sig allt och det blev ju för jobbigt, Nu tar jag bara till mig positiva saker i mästa möjliga mån :)
Saker som gör mig glad är
Min Görre- han är så stark o stabil o glad
Mina goa barn, som är så duktiga o kärleksfulla
Djuren
Min mamma - min tvilling själ, tryggheten själv
Min syster - min kloka, lugna och mysiga tvilling själ
Mina härliga vänner som kan konsten att göra mig extra glad
Mitt arbete
Nä nu blev det dax att gå ut o rasta lill Lucia för sista svängen i dag..... gäääsp... jag är bannemig trött...
myp pys kväll på er
Stora kramen / Malin









4 kommentarer:

miamajja sa...

Kram tebax syster! Vilken gullig dator! Det kan du behöva, så du kan blogga -extra- mycket! =) Vårat plan går inte föränn kl 20 i morgon kväll...men vi åker ju alltid i förtid, dels så vi inte får punktering eller nåt annat bilfel (skulle ju bli galen om vi missade planet pga nåt sånt strul) för det andra så är det mysigt att hänga på arlanda. Vi har redan planerat att vi ska äta Chicken Fajitas på en restaurang där, dyrt men suveränt gott! :) Min dröm är att ni skulle följa med...! Men...vissa har hus o stuga och vissa åker iväg utomlands...varför kan man inte få allt? :/ Men NÅNGÅNG ska vi banne mig åka på resa ihop! Ska försöka blogga lite därifrån för dom har ju internetcafé :) Vi hörs o syns! Tokmånga kramar!!!!!!!

kicki sa...

Alltså här sitter jag i sängen med våran laptop i knät och säger till Tobias att jag är sugen på att köpa en mini......ÅSSÅ HAR DU GJORT DET.......jag tror knappt mina ögon.....ha ha ha
Kram

Barbro sa...

Grattis till din nya lilla dator, kan vara praktiskt ibland...för så här till sommaren är ni mycket i stugan ...då är den lätt att ta med.....Det är konstigt ,,,när man tänker efter så skaffar man sig behov. Jag har många gånger tänkt att en mobiltelefon är ju super bra...klarar mig inte utan den nu ...den ger mig trygghet när jag är ute med bilen ensam tex.Och datorn hinner jag sakna jättemycke när jag inte har tillgång till den...har skaffat mig behov...Kram. Barbro

Anonym sa...

Hej på dig Mallan.DU är en hejare på att skriva i din blogg,du är nog inte ännu färdig med ditt yrkesval, tro mig.Du har talets och skrivandets gåva. Präst,författare,varför inte politiker.Ha en bra dag