söndag 24 maj 2009

Helgen i stugan...

Min söta unge Philip ...
Lucia trivdes värre bra nära naturen... Här har hon hittat en glasspinne att tugga på... Projektet denna helg var att riva bort sliten panel från södersidan på gäst stugan...


Och naturligtvis på en ny, som vi har grundat o målat klar! Nu ska vi bara upp med foder runt fönstren, plus knutbrädor.



Lite mys hann vi också med på lördagskvällen ...




Philip o Kusin Emil ville premiär paddla..





Hoppmattan i stugan är en poppis plats... Här är Far o dotter på mattan o delar på en lite godis i kvälls solen..






Amelia har så kul på hoppmattan :)






Philip o Emil fick för sig att ta årets första dopp !! .... här står dom o laddar för att hoppa i det svin kalla vattnet.... dom paddlade till bryggan och puttade in kanoten till land igen så att dom var TVUNGEN att simma till land....... snacka om självplågeri .....








Nu hoppade dom i ...... fy farao vad dom simmade ... !!! ha ha ha...









heja heja ...










Här har vi dom !! Kalla o blöta- men glada över att dom inte misslyckades med sitt självplågeri

I dag har det regnat hela förmiddagen, så vi packade ihop rätt tidigt och åkte hem..... Hade lite pyssel här hemma också som tvätt t.e.x.. Det är ju måndag i morgon så man måste ju förbereda inför skol och arbetsvecka......
Kram Malin









4 kommentarer:

kicki sa...

Skönt att du är på bloggen igen.....alla är inte lika duktiga som du på att skriva.....ni verkar ha en jättemysig stuga och VAD SÖT hon är Lucia.
Kram Kicki

Barbro sa...

Välkommen hem!!! har saknat dig på bloggen...bara så du vet.Ser att ni har haft både jobb och mys i stugan....skönt att ni inte har så långt till stugan ni kan åka dit när som helst och bara mysa om ni så vill..kram /Barbro

Fröken fräken sa...

Hej,
Det ser ut som att ni har haft en underbar helg, härligt! Håller med Kicki, kul att läsa på din blogg!

Sköt om er, kram Carro.

miamajja sa...

Mosters lilla troll-unge! :) Jag gissar att det blir en heeel del hoppande i studsmattan i sommar! Jag vill ååååxxå dela godis me Ammis! Å Philip då...söt-killen! Fast han måste va lite galen...BADA...NU??? Å jag hade aaaldrig vågat! Hoppas dom tog en varm bastu efteråt! Hehe. Tok-ungar! Å vad vi ska ha kul i sommar! Tror jag längtar ihjäl mig! Har saknat ditt bloggande jättemycket! Nästa gång kan du väl ta med laptopen? Vad hääärligt att du trivs på nya jobbet syrran! Helt underbart! Är så himla glad för din skull! Och vilket jobb ni har gjort på gäststugan! Blev ju riktigt bra! Gissar att mammsingen också varit där? Har inte hört av nån av er på heeeela långa helgen! *saknat*
Hmm...angående när vi kommer upp...jag är inte helt säker än, men midsommar låter lite väl tidigt...det beror lite på hur Perra jobbar,men vi ska vara där när jag fyller år, jag får väl anordna nån slags "kalas"!? ;P
Vi får inte glömma bort det vi tänkte tidigare...vi skulle ju måla tavlor ihop! :) Tror jag drar en repa till Dollars innan vi kommer! :) Lääääängtar! JätteHÅRD KRAAAAM!