tisdag 5 maj 2009

Jag o syrran tittade på varann lite små svettiga.......

Jamen Äntligen !
Denna vecka får vi se lill vargens profil - Men om 3 dagar då ni .... är hon M*I*N !
Måtte nu bara bilresan gå bra... Vi kör ju dit o hem samma dag, vi startar kl 04.00 så att vi är i Ö-vik vid 10 tiden.... och sen hem. Men på hem resan blir det ju lite stop här o där så Lucia får dricka och rasta sig - och då får man ju frisk luft samtidigt.

Tänkte berätta en liten hund historia som faktiskt är helt sann. Kan bara säga att det är tyyyypiskt mig att vara med om såna här saker ..... Nåväl...

För några år sedan var syrran o Perra här, Göran o Perra var ner på stan o lämnade in tips - Jag o syrran skulle en sväng på Domus....Men var fortfarande hemma när telefonen ringde.

Det var Görre.... Han sa : Passa er om ni åker ner- för det springer en lös Pitbull som inte har med sig någon ägare... Ok tyckte jag, vad bra att du ringde.

Vi hann inte längre än till komunhuset så såg vi hunden o en man som försökte koppla den - men som sedan verkade skita i det, och så vitt jag vet så försvann han ....
vi körde vidare mot Domus.... o där på en bänk satt 2 tjejer........ hunden kom springandes mot dom - och dom verkade försöka att fösa i väg den.... så jag o syrran sa till varann..... men herregud kolla.... dom kanske behöver hjälp.... så jag vevade ner rutan på bilen o ropade - BEHÖVER NI HJÄLP.....

Ena tjejen kom o sa : Fan den här hunden har hängt efter oss sen i går - ägaren är en alkis o drogmissbrukare och han skiter i att ha den fast.... vi sätter fast den o han låter den springa lös...

Kan vi sätta den i bilen o köra den till polisstationen vore det ju bussigt....??!!
Ja o hipp som happ hade vi pitbullen som Görre o Perra varnade oss för i BILEN !!! Minns hur vi satt där syrran o jag o små svettades o tittade på varann typ "hur kunde detta ske " ..... nåväl vi körde till polis stationen , och som vanligt en tidig söndag morgon på en liten ort fanns ingen där....

Då tyckte tjejerna som också var med att vi kör han till ägaren o sätter fast han då... vilket vi gjorde....
Ja så var den stora "faran" över..............
När vi kom hem undrade Görre o Perra om vi sett hunden...??

Jooooo sa vi vi har kört omkring med den i BILEN ... !!! ha ha ha.

Ja hörni, få se vad denna dag har i sitt bagage till mig.... Antar att det är upp till mig att ta reda på :)

Önskar er alla en trevlig dag
Kram


*Lucia*




5 kommentarer:

miamajja sa...

Haha, ja den historien glömmer man ju inte i första taget! Men visst är det härligt med minnen!
Kram på dig lill-tufflan, hoppas du får en kanonbra dag!

Anonym sa...

Hahaha, den historien känner jag igen... /Kerstin

kicki sa...

Alltså hon är ju hur gullig som helst lilla Lucia.....lite avis blir man....vill också ha...eller nej det vill jag nog inte .......men dom är ju så förb...nat söta när dom är små.
Lycka till på resan och med allt annat med lilla Lucia.
Kram Kusinvitamin

Fröken fräken sa...

Vilken historia! Det är alltid kul att läsa. Snart får du din nya hund Lucia, så spännande! Det händer spännande saker i våra liv just nu...

Jag önskar dig en bra dag och en fortsatt trevlig vecka.

Kram Carro.

Barbro sa...

Vilken spännande resa ni får...att få hämta hem en liten hårig fyrfoting...önskar er lycka till på resan och sedemera också med Lucia.Ni får gärna ta en rast på Rengatan i Öjebyn på hemvägen om ni vill. Ring i så fall!!!
kramar från mig.