lördag 30 maj 2009

Lat som en åsna ....

Hej gott folk :) Vi är i stugan o "härjar" med knutbrädor o Altan målning..... eller jag ska INTE säga VI - utan DOM är det som härjar ... ( Görre o mamma)... Själv har jag varit så in i norden lat i dag... har bara dragits mot mys i solen hela dagen..... druckit lite vin o surfat runt med lappisen på hoppmattan- legat raklång på den - sovit en stund på den..... målat naglarna och fotat kaoset runt om mig här på Erikön just nu, men det kommer att bli så jätte fint när allt är klart.... Jag har hämtat färdig mat från Kina restaurangen när det var middagstid..... Snacka om stock lat ...haha!! Men skönt har det varit - I morgon ska jag vara duktigare ! Jo jag har ju jobbat lite... grundat 3 st brädor !! Så något har jag ju bidragit med i allafall.

Mamma o Görre har då kul låter det som... dom skrattar o målar - det är som en E4:a till vin tetran mellan varven... röker gör dom också..... VILKA BUSAR !! hi hi...

Har satt in lite bilder från i dag.... kanske lite meningslösa o kaosartade- men det kommer finare med tiden.

Här ser ni mitt "hak" i dag...



Ja.......... så här ser det ut utanför gäst stugan..........Ett evigt virr varr....



En söt liten blomtuva i rabatten som tittar fram i allt stök :) Underbart ..




Lite till från den så småningom vackra rabatten...





På Bastu väggen har jag hängt upp en fasad prydnad i gjutjärn, som man faktiskt ska ha som dörrmatta.... men jag har den som ett fasad smycke i stället, på sommaren hänger jag en zinkkruka i mitten med blommor i - jätte fint !






















en skön vatten bild från våran lilla båthamn o bad plats....










Ja..... kaoset igen - men en fin kvälls sol har vi haft :)









Amelia kaster sten i vattnet o Lucia är törstig...












Naturskönt läge är det på stugan













Görre pausar o tar ett kast efter att ha sett ett vak.... hoppades få en borre att visa Amelia o Lucia... men inte denna gång heller...... kanske nästa..












Skulle ta en bild på Atlas o Lucia ..... men jag vet inte var man ska fästa blicken på denna bild... ha ha ha


Ha en skön lördag kväll - Ska hoppa in i bastun o krubba bort latmasken ;)
K*R*A*A*M // Malin.













Inga kommentarer: