måndag 4 maj 2009

Inte lätt alla gånger....

I dag var det första dagen på dagis efter Valborgs....... Och där har dom nog pratat om majbrasor och sånt........
Så när jag kom hem från jobbet kom Amelia springandes och sa: Mamma det heter inte majtrasa !! Det heter ju MAJTRASAN ..............................??!! Stackars lilla gullunge.... hon hör inte att hon fortfarande säger fel.... så vi kollade och sa ... kan du säga B ? Jo det kunde hon ju såklart ... Annars har allt varit som vanligt för utom att jag cyklat till jobbet i dag :) plus att vi varit på utvecklings samtal på dagis i kväll . Allt går bara bra för gumman - hon leker roll lekar, tycker om att sjunga, gillar att vara med på det mesta - leker lika bra själv som i grupp, leker hon själv så väljer hon helst bondgården eller dinosaurierna. talet är bra ( stort ordförråd) Finmotoriken är lysande-lite mer träning på grovmotoriken i såfall ( hoppa, springa, klättra o.s.v ) Men då är ju alla olika också, hon är ju mer pysslare - än klättrare ... Men nu till sommaren kommer vi vi gång med grov mot. också - så till hösten hoppar o klättrar Amelia som ingenting :)
Sitter o väntar på vekans bild av Lucia - men det verkar dröja.....
Natti natti på er.

3 kommentarer:

Barbro sa...

Gode söt hon är lilla Amelia!!...Krama om henne från mig.

miamajja sa...

Småfnissar här för mig själv, det är väl klart att ni tittade på en majtrasa, den fungerade ju inte, alltså var den ju trasig, majtrasa...hehehe. Lilla gullunge! Å va vi ska pussas o goas o ha kul när moster kommer! Å lilla kissen o stora kissen...dumma kissen, han har morrat o fräst åt mig på morgonen, jag provade sprätta vatten på han men då vart han nästan ännu galnare, han har blivit värre...för om jag höjer rösten mot honom så går han FRAMÅT istället mot förut när han backade, så han muckar den j-keln! Suck...få se hur länge det går. Just nu ligger han i hallen o bevakar mig, o jag ska snart o ta prover o blodtryck, jaaa..hoppas jag slipper nacka honom på vägen ut.
Ha en helt underbar dag! Kram!

Anonym sa...

Men vilken fin liten flicka på bilden... Hon är ju för gullig. /Kerstin