lördag 9 maj 2009

Välkommen hem Lucia.....

Här är vi på väg att hämta hem Lucia, vi startade ca 04.30 så här var det ännu tidig morgon någonstans i Umeå... Första mötet men min underbart lurviga o goa vän ! Det klickade på dirren mellan mig o Lucia :)

Hon har sina första 8 levnadsveckor befunnit sig på en fantastisk plats i Ö-vik som heter Bjästa. Se så lantligt....



Bjästa.


Den ENORMT stora o vackra Pappan som heter Bamse :) Här kampar han om en pinne med Görre.




Underbar Hund ! Bamse!






Vi blev super impad av denna enroma hund, så det blev många bilder på han. Lucia påminner jätte mycket om Bamse sa Viktoria (uppfödaren) så vi får räkna med att hon kommer att väga ca 35 kilo minst. Bamse har också en extra sporre på tassarna med klo på- som Lucia har ärvt av honom, man vet inte varför vissa får det, men det är något som finns kvar från urhunden...... och bamse är en riktig ur hund ! I denna kull var det 4 st som fick en extra sporre. ( om jag minns rätt)






Lucias jätte fina Mamma Cjara, något mindre än Bamse- men det är ju alla schäfrar .....
Sen har hon ju diat 10 valpar och det gör ju sitt. Toppen fina föräldrar - Verkligen!




På väg hem.... äntligen får jag goa o pussa min hund. Från sin uppfödare Viktoria fick Lucia en väska med en leksak, snuttefilt som luktar mamma o syskon, en mapp med fullständig info om henne själv- sina föräldrar- hur mycket mat hon ska ha o hur ofta, vikt kurva som vi ska fylla i varje vecka- en säck hundmat - en hundskål m.m! Ordning o reda !
Här sitter vi i bilen. Lucia kröp under bilsätet- och sov där hela resan- förutom när vi rastade såklart :)










Görre blev hungrig o köpte sig en ok korv.








Lucia passar på att smaka på mina solglasögon när vi rastar efter vägen...









Matrast!













Piss rast !











Lek rast !














Picknick efter en stig i Umeå..














Mys på filt !













När vi körde förbi Piteå stannade vi till hos min Faster Barbro o Tord för lite fika.... Gott med macka o kaffe o fika, Här satt vi i deras mysiga uterum och babblade om allt möjligt- trevligt!
Så till sommaren gör vi en repris och kommer igen.... Lucia trivdes så bra hos dessa sanna djurvänner.
Ni har verkligen ett jätte fint hus.
Kram o Tack för fik o prat stunden :)




Första natten här hemma var en aning kaosartad till en början......Det går inte att ha henne i bur under natten som vi gjorde med Atlas, Hon blev helt galen o skrek o grinade..... så jag fick ta en madrass in i Amelias rum o sova på glovet- med lucia brevid på sin mamma filt -som hon fick med sig.... då gick det mycket bättre, hon saknade sin flock såklart och var rätt lessen... Men hon har sovit jätte bra hela natten och på morgonen gick vi ut o pissade.
Nu ligger hon o sover vid mina fötter och jag passar på att blogga så jag får visa upp undret till er alla.
Jag o Görre o Amelia o Lucia ska åka o köpa en bädd på en stund, och galler ska vi hämta från stugan- så att man kan spärra av lite...
Ha en fin dag på er
Kram Från Mig














3 kommentarer:

Barbro sa...

Vilka fina bilder på Lucias föräldrar och på lilla Lucia så klart. Tror att Lucia liknar mest sin pappa....Verkligen vackra hundar. Lycka till med lillen, nu är det du som är mamma till henne.Många goa kramar från mig... Det var sååå trevligt att ni tog er tid att titta in hos oss.

miamajja sa...

Grattis till den långhåriga lilla bejbisen! Å vad spännande o kul ni har nu! Men jobbigt också förstår jag med en sån liten sötnos som ska uppfostras. Jag måste också säga att jag blir avis när ni har varit till faster och hälsat på, jag ska också ta mig dit i sommar. Tur att resan gick bra för er. Hoppas Lucia blir som sin pappa, det ser ut så nu iaf. Kramisar på er!

Anonym sa...

Hej Malin.

Jag fick din blogg av Vickey. Vi köpte nämligen "orange". Nu mer kallad Vilja. Kunde inte ha ett mer passande namn vill jag lova.

Man kan se likheter mellan dem och det är jättekull att kunna följa hennes syskon. Om du vill får du jättegärna skicka bilder till mig på henne och jag kan även skicka på Vilja om du vill se hur hon har utvecklats på de här 3 veckorna.

Trevlig blogg tycker jag.

MVH
Anna och Vilja
annahederstedt@hotmail.com