söndag 10 maj 2009

Jippiiii mormor vågar gossa på Lucia :)


Mormor kom förbi efter sitt kvällspass på arbetet för att se till hennes nya fyrbenta "barnbarn"
Tänk er ... och hon som verkligen avrådde mig från att köpa en schäfer- hon tycker det är lite otäckt med stora hundar, ( och inte så lite heller) Hon blev biten av en Golden Retriver för ett par år sedan.............. Men jag sa att när du lär känna Lucia från valp så kommer du inte att vara rädd. Här på bilden gossar mamma på Lucia, och tycker att hon är sååå fin.
Snart ska Lucia få kvälls mat, hon äter 4 ggr /dag och 60 gram varje gång. Jag har mätt allt noga på en frimärksvåg så att det inte överdoseras, varje portion är satt i påse så att alla kan ge mat- Då vet jag ju att hon får i sig rätt mängd. ( kontroll mamman har varit framme ha ha )
I natt ska jag "flytta" upp i Amelias säng, och lucia ska få sova själv på golvet intill....hoppas att det går bra. Målet är att hon ska sova nätterna i bädden i TV rummet och att jag ska få återgå till mitt eget sovrum...
Någon som har tips hur jag ska lyckas får gärna höra av sig.
*Längtar till i morgon för då ska jag på M*A*S*S*A*G*E ..
Och kanske kan jag kläcka fram min hemlis för er.... men bara kanske.........
Sov gott nu alla goa vänner.
Kraam / Malin

2 kommentarer:

Barbro sa...

Det är nog bra om du lär henne att sova i hennes egen bädd så fort som som det går...men naturligtvis måste du vara lyhörd som med en bebis.....jag tänker bara när vi hade våran lilla söta Dixie, han sov aldrig i våran säng och han mådde inte illa av det ...det var naturligt att han skulle sova i sin bädd.Du vet ju att
hunden
säger till om något är fel..gå ut och pia eller...???...Många goa kramar från mig ..till er alla.....sov Gott!!//Barbro
Obs! Ta en titt på Rogers nyöppnade blogg..http://sirrogersblogg.blogsp
ot.com.......om det inte lyckas ta kontakt med mig... sov gott!!!

miamajja sa...

Jamen titta, jag tror också att mamma kommer att älska Lucia, bra att hon lär känna henne från valp, jag har också jättestor respekt för vuxna stooora hundar. Hoppas massagen var skön o att du fick sova i natt! Kramis!