tisdag 19 maj 2009

Stora dagen för Johannes och blommor till mig..

I dag har min älskade Johannes fyllt 15 år !!! Hipp hipp hurra till honom :) Så han har haft lite gäster på besök :) Tack för hjälpen med tårta baket mamma - Den var förövrigt kanon god i allas munnar- Både stora o små :)
Här sitter Johannes o Amelia på altan trappan - visst är han stilig min son- lik sin morfar som inte finns med oss längre...tyvärr .. båda två är maj barn och oxe i stjärntecken ..
Johannes klarade förövrigt teoriprov o uppkörning för EU-vespa i dag-förarbevis kommer med post. *GRATTIS GULLUNGE *
***************************************
Här har vi Mariannekross kaka - en favvo :)
Recept:
3 ägg - 3 socker-1,5 dl vatten-4 dl vetemjöl - 2,5 tsk bakpulver.. vispa ägg o socker - blanda i dom torra - grädda i mitten på 200 grader..
Glasyr: koka ihop:
Smält 200g smör -3 fl socker - 2 ägg gulor- 3 tsk vaniljsocker - bred på kakan när den svalnat- krossa marianne godisar /dom med röd vitt pappar - och strö över.

Fika !




Idag stod en fin o mycket godluktande bukett o väntade på mig på mitt gammla jobb från Dressmann reg Norr, som önskade mig lycka till med mitt nya jobb - Gulligt va ... :)
Johannes tackar alla som kom eller ringt för att gratta honom på hans stora dag :)
Önskar er alla vänner - en fortsatt mysig kväll .
Kram Malin.











2 kommentarer:

miamajja sa...

Mmmmm...om du bara visste hur gärna jag hade velat vara hemma hos er idag! Inte baaara för o fika...men jag SAKNAR er nåt otroligt mycke!!! Vilka fina blommor du hade fått! Undra om jag är redo för lite senil-vård? Jag som skriver att Johannes är född 2004...lol...han måste ju tro att moster totalt har tappat greppet..hehehe...Fortsätt o mys så hörs vi en annan dag! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

Barbro sa...

Hallå!! Ni verkar då bara ha fester där i Kalix...Grattis än en gång till Johannes som håller på att bli stor. ... Jag tycker han påminner väldigt mycket om kurt när han var ung...Undrar hur du har det på ditt nya jobb...??
Vi har jobbat på ute nästan hela denna dag...mår bra. Kramar /Barbro