söndag 3 maj 2009

Söndag morgon

Godmorgon på er.

Ser ut att bli en härlig dag i dag :)
Bara Görre vaknar så ska jag ta mig en prommis - har inte gått på flera dagar nu, så idag ska jag.

Jag köpte ju ett midjebälte som man kan fästa fast hund kopplet i - jag tänkte ta en premiär med det i dag så då har jag ju armarna fria.

Och när vi städade upp garaget härom dagen hittade jag Görres gångstavar - jättebra och ställningsbara så dom passar alla.

Tycker nog någonstans att magen krymt i hop lite lite.... har bytt ut vanlig mjölk mot laktosfri, och lika med fil, grädde . Kanske det är därför jag varit extra svullen tidigare..... Ja den är ju inte borta på långa vägar men känns iallafall lite mindre.

Jag har köpt mörkbrun hårfärg så jag tänkte att jag skulle färga underhåret .

Nu är det bara 5 dagar kvar tills att vi vi bränner till Ö-vik Görre o jag för att hämta hem Lucia.
Gud vad jag längtar.
Jag har klippt Atlas häromdagen så att han ser annständig ut när vi tar emot våran nya familjemedlem.

Han måste vara den lataste hunden på ett par tassar.... han sover ännu - han har då inte brådis ut på mornarna..... undra hur Lucia blir..... säkert motsattsen.

Hoppas att vädret håller i sig i dag så vi alla kan vara ute
Kram på er

2 kommentarer:

Barbro sa...

God morgon Malin!
Jag förstår att du längtar efter lilla Lucia...spännande och gossigt att få krama om den lilla mjuka vovsingen. Ha en fortsatt fin söndag kram /Barbro

miamajja sa...

Gomorron! Vad duktiga ni är med era promenader, jag tänkte nästan prova gå idag jag med, nu när jag har normala fötter igen, men jag tror jag har för mycket för mig idag för att hinna, såg att du också hade köpt mörkbrun färg till underhåret, det gjorde jag också igår! :) Fast idag tänkte jag börja med att bleka slingor, har en utväxt som är allt annat än snygg...sen har jag omdiskning av glas, sy upp gardiner, lägga ut mattor, lägga in fina saker i nya skåpen...ja sen ska jag o vikka 18-21 på gården. Meeeen...kanske jag hinner en liten prommis, om inte idag så iallafall imorgon. Ha en underbar söndag älskade syster! Kram!