söndag 24 maj 2009

Kram o godnatt....

I morgon ska jag upp tidigt .. 05.15 så att jag hinner göra mig i ordning innan jag drar iväg o jobbar..
Som ni kanske förstår har jag skrivit på papper om sekretess, så jag kan ju inte berätta något om mitt nya jobb mer än att jag trivs svin bra !! Har fått det äran att jobba med en UNDERBAR människa.

Om ni kommer i håg så anmälde jag ju mig till försvaret om att bli fodervärd till deras schäfrar.... Dom ringde I DAG..... men jag var ju tvungen att tacka nej, man får ju inte behålla dom heller.... bara upp till 18 månader.... efter det är det försvarets hund, som blir placerad på någon enhet i landet - OM den klarar testerna vill säga... om inte- får man lösa ut hunden för 2000 kr... men det är ju chansning... Nä det får vara nog med Lucia.....
Tackvare henne har vi ju tappat en del personer i vår omgivning (Ingen nämd)................. jodå så är det......... Dessa personer har väl antagligen bestämmt sig för att ALLA schäfrar är idioter och biter allt o alla..... så Lussan får inte ens en chans..... Och inte för att jag bryr mig heller, men det är något irriterande !! Jag o hon lever vårat fantastiskt rika liv ändå - med resten av vår flock !
Människor som beter sig på detta vis borde tänka på hur dom själva beter sig - Om DOM alltid gjort - eller köpt saker som andra gillar........??!! Man behöver inte vara en schäfer för att bitas .... eller.........

Nåväl skit i det ! Det finns alltid en anledning till varför personer inte finns med i ens framtid... och det behöver inte heller vara det sista ... ( Lucia) man köpt eller sagt som gjort att det blir så... det kan däremot bli en anledning ..... Jag /vi, men mest jag.. har nog inte fallit dessa personer i smaken på ett bra tag helt enkelt, så köpet av Lucia gjorde det hela enklare att slippa komma hit.............. värre smidigt......

I övrigt i dag har jag laddat tvättmaskin för tvättmaskin... hänger rentvätt i typ hela köket :)
Jag har tvättat blien också in o utvändigt - det hade stänkt lera på den när vi kört skogs vägen till stugan...

Förövrigt så är det någon som tagit sig tid att under helgen skruva isär Görres cykel.... styret plus staget .... hel snurrigt... det måste ha tagit sin lilla tid att pula på med det..... alltså inget var ju stulet... Det var som bara isär plockat o hängde i växel kablarna....... och philles cykel o min var det inte ens petat på.....

Nu mina vänner ska jag försöka att sova en stund innan jag ska upp igen.

Kramisar Malin

4 kommentarer:

kicki sa...

Vilken tur att våra älskade fyrfotingar kan hjälpa oss i gallringen vad gäller människor och vänskaper, var GLAD ,dom hade ändå inte haft nåt att tillföra.....det var liksom meningen att bli som det blev.....ha det bäst gullisar...
Kram

Barbro sa...

Hallo!! Kul att du är på bloggen igen , har saknat dig...Malin...blev lite ledssen när jag läste din blogg... det finns många underliga filurer i vår Herres hage...inget att bry sig....man blir inte osams p.g.a ett hundköp..det är någon annan bakomliggande orsak....Finns mycket avundsjuka också....och vem har tid att roa sig med att plocka isär en cykel...underligt???Många goa kramar /Barbro...ha en bra dag.

Barbro sa...

Hallå Malin ... lilla söta gumman jag väntar på dig!!! kolla dina kommentarer och skriv något...det är sååå kul att läsa din blogg du har alltid så fina foton... godnattkramar från Barbro.

miamajja sa...

Hmmm...blir så konfundersam när jag läser dethär inlägget...usch vad dumt! Måste bara få skriva såhär:
Lyssna på dig själv, låt inte andras drömmar ta över ditt liv!

Lev din egen sanning i omtänksamhet och medkänsla om andra och dig själv!

Låt inte andras förväntningar få dig ur balans!

Stanna i ditt centrum förvissad om att du är bra och att du duger väl!

Säg ifrån vänligt och formulera dina behov. Det är att leva i din kraft!

Om man har ett rikt inre liv behöver man inte vara så upptagen med vad andra säger, tycker och gör...låt inte andra människor leva ditt liv!

Älskar dig o hela din klan! Kram som faaan! :)