söndag 17 maj 2009

FEST !!

Jätte Glada flickor som fått en väska lördagsgodis av Elins pappa Jörgen.
Godiset delades naturligtvis ut EFTER maten.. men bilden kom i fel ordning.......
I går Lördag, var det fest heeela dagen!! Elin o Jörgen kom förbi på förmiddagen o då tyckte vi att det var på sin plats för årets första mjukglass !! Här står flickorna i kö o väntar på det goda:)
Jörgen o Elin gottar glass. Och ser man noga kan man se Amelia komma med sin glassbägare..



Görre njuter i solen..

Efter stads besöket som också innefattade tips inlämning och klädinköp - så var det dax för uppskrubbning av våran jätte fula altan som vi vill göra något åt.... vi har lite ideér så få se vad det blir - OM det blir nå´t ...



Sen var det dax att att fira- vi hade massa saker att fira denna soliga dag..... Först mitt nya jobb, sen att vi var klar med gräsmattan och eurovision med Marlena Ernman... Härlig dag :)
Innan kvällen var slut hade vi förbrukat 2 bag in box... vill säga 6 liter vin.... Det ni..!!






Jag o mysmamma skålar in min nya framtid i solen





Mitt mittenbarn Philip tar en tur med brorsans Vespa....








Johannes med sin 15 års present - vespan! Han fyller 15 nu på tisdag så då blir det kalas:)








Min trygga make ser till att det blir mat i huset :) Här steker han sina egen gjorda hamburgare som förövrigt är super goda !!










Maten är klar !! Görres hamburgare med klyftpotatis :)









Flickorna fick äta först- dom var jätte hungriga så humöret dalade o det blev grin, men efter maten hade vi 2 sångfåglar igen :)











Jag o min älskade Lucia...












En glad o hungrig grabb trio hugger i .














Natten mellan Fredag o Lördag lyfte Lucia öronen- visst är hon gullig.













Jörgen o jag poserar..
















Fredo fick också vara med bild, han är en toppen kisse som älskar att få vara ute på gården o leka med hundarna... Jajjamen det är sant dom är verkligen bästisar...
















Killarna myser i solen
















Kerstin o Lars o lilla Alice kom förbi lite senare.



















Jag o Kerstin skålar på lördags kvällen.


















Sen var det dax att se hur det skulle gå för Marlena ................




















Sist på kvällen satt sig Jörgen vid poker bordet för att testa lyckan..... undra hur det gick??
Elin o han sov över - Och Jörgen sover än så det blev nog sent..


Solen skiner här i dag också :) Härligt, kanske man putsar upp fönstren i dag... Jag ska baka dag också till Johannes kalas.
Hoppas att ni får en fin dag
Kramar Malin




















2 kommentarer:

Barbro sa...

Verkligen en händelserik dag....med mycket mat...godis och vin= kalas...kul!!Snart kan man säga att Johannes är en vuxen man..Grattis till honom på födelsedagen från Barbro och Tord. ...Hoppas han tar det lungt med moppen!!Kram/ Barbro

miamajja sa...

Men va kul o se så många bilder! Vilken mysig fest-dag/kväll ni har haft, hörde att det skulle bli nån sorts ryss-värme uppe hos er i helgen, det ser då inte ut som att ni fryser direkt... :D
Perra blev lite pratsugen i dag o ringde Görre men ni var nog ute o joxade på med nåt. Själv har vi inte gjort mycket varken igår eller idag, jag har städat mitt kontor så nu är det nästan som jag vill ha det. Vi var en sväng till Stadium igår, jäklars va många snygga bikinisar dom har! *tips* Det var så svårt att välja så jag köpte ingen...vel-majja du vet...men jag har sett toksnygga bikinisar på tradera, sök på ED HARDY så får du se, men priserna ligger mellan 500-1000 kr per bikini...sviiiindyrt! MEN...jag ska minsann kolla om dom har dom bikinisarna i Turkiet - och har dom det så tänker jag köpa ett gäng o lägga ut själv ;) Oj, vilket långt inlägg...men jag orkade inte blogga idag... Sov så godis min älskade syster! Ses en annan dag! Kraaaaaaam!