torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton med Maj "Trasa"

I dag var jag med min lilla kisse till veterinären, han har ju kastreras i dag.....
Han var stressad som bara den inne hos veterinären, men han fick en lugnande spruta så han kunde slappna av...... efter ca 40 min åkte Görre o hämtade honom - då var allt klart.

Väl hemma har han sovit nästan hela dagen... när han vaknade så var han jätte törstig, drack o drack..... sen har han haft fullt upp att tvätta sig.

Nu verkar han må rätt bra - han har ätit bra o varit på lådan.

Själv har jag jobbat halv dag i dag.

Vid 17 tiden åkte vi ner till skolan som tillhör vårt bostadsområde för att titta på majbrasan, eller som Amelia säger " Majtrasan"

Fint fixat med kör som sjunger in våren med blandade sånger som : Vintern rasat ut, och Ted Gärdestad och Marlena Ernman.
Grillade hamburgare fanns att köpa, fika o kaffe, lotteri, häst ridning och fiskdamm, ansiktsmålning.... m.m
Allt är verkligen bra anordnat - Allt förutom Majbrasan !! K a n inte fatta vad problemet är.... 2:a året på rad som dom inte får fyr på den......!! Lovar att ljusen jag tänt på bordet eldar på bättre................ Bara ett enda rökmoln är allt vad det blir..... sen står den där i all sin prakt o ryker heeeela natten.... Verkligen en majtrasa !! Nä skärpning till nästa år !

Valborgsmiddagen bestod av köpes burgare nere på området i dag:) Skönt att slippa laga mat i dag, Vi hade inte kunnat grilla ändå, för klotisen är i stugan.

Sen var vi o körde runt lite hit o dit o kollade på "majtrasor", för att sist åka en vända till stugan o se hur det såg ut där.

Det var så fint så vi blåser dit - iallafall över dagen - o grejar i morgon, och grillar.
*Längtar*.

Nu ska jag försöka se en film "The Broken" heter den.

Önskar er en skön kväll.

Ps. På några dagar ska jag berätta en nyhet - som KAN bli en stor händelse för mig..............
Mer talar jag inte om........ännu............ ;)
Kram Kram / Malin

3 kommentarer:

Barbro sa...

Nu gjorde du mig nyfiken ....berätta din nyhet nu.
Det ser ut att bli en fin dag idag..1:a Maj. Mysigt för er att åka till stugan och grilla. Det gjorde vi här hemma i går.
önskar er en trevlig dag..kram /Barbro

Anonym sa...

Jag vet... hihi /Kerstin

miamajja sa...

Hallåjsan! Tänke bara lämna ett litet tassavtryck...Längtar efter er allihop!!! Kraaaaaaaam!