söndag 12 april 2009

Tack Barbro .

I dag gjorde jag Min fasters recept på Räkris med ägg - Underbar maträtt som får 10 av 10 möjliga! Det blev bara en liten snutta kvar av allt :) Receptet hittar ni under inlägg - koka soppa på en knapp.
Sen har min gulle plutt Görre hyrt en film till mig i dag som heter Eviga Ögonblick. Den är baserad på en verklig historia- och det älskar jag !
Den handlar om Maria Larsson som är 7 barns mor -gift med Sigfrid Larsson- Diversearbetare o kvinnokarl. En dag vinner Maria en kamera på lotteri ...................
Det kommer bli mysigt att sitta o se den senare.
Jag var ut o gick en sväng med min vän Kerstin och Atlas tidigare... måste säga att benen kändes tunga idag.. måste vara av lågtrycket man blir seg.. men Nu skiner solen in i tv rummet och allt lättas upp :)
Atlas fick sig en dusch efter promenaden - han var full i sand - det är ju allt annat än tort ute...
Nu luktar han sååå gott om pälsen .
Jag bävar lite för när min Lucia kommer.... tänk när HON blir skitig om tassarna o benen... jisses.... men det är det ända jag bävar för gällande henne- längtar som ett tok efter att få min schäfer, tänk då är det slutet av maj och i mitten av juni går jag på semester..
Nu ska jag "flöjta" vidare här hemma.
fridens liljor på er .

1 kommentar:

Barbro sa...

Tack Malin att maten smakade bra, men jag hoppas att du tillsatte lite mer grädde än vad receptet sa.
Du får det säkert bra med din lilla Lucia men dessa hundar är ganska krävande....men det vet du säkert redan. Vi brukar få låna Kickis Molly, som vi älskar..hon är verkligen klok....lite för klok...därför att hon öppnar alla dörrar som inte är låsta och tar sig fram dit hon vill...!! Jag är ju alergisk mot djurhår... men älskar dem innerligt!! såååå ... när Molly sover hos oss , så sover jag inte i sovrummet ....sover i ett av gästrummen därför att Molly vill sova med "morfar" alltså i min säng.... obs! på överkastet... Jag älskar alla djur och vill ha hit dom.... men behöver inte sova med dem... det har gått bra hit tills .... så alla ni som har djur är välkommen till mig.Älskar dem verkligen....
Kram Barbro