lördag 25 april 2009

Lördag den 25 April blev en underbar vårdag.

Ett sant vårtecken .. iallafall när jag var liten, så var det när man fick ta fram sin cyckel... Det fick man ju vänta på tills att plogkarmarna var borta- och då var det vår!
Min syster lärde mig att cyckla på en 2 hjuling, hon höll i pakethållaren o jag trampade - till slut kunde jag själv. Här har vi en söt pytte liten rosa cyckel - Amelias första !
En cyckelkorg har den och en plinga, plus en tuta och en drickaflaska ..... I dag har vi vårstädat ute, spolat bort grus från uppfarten och tvättat bilen ute i invändigt
Fattar inte varför kommunen dröjer så med att komma o spola gatorna.... det dras in hur mycket sand som hellst.... Och här på bilden har vi Herr Fredo som ska kastreras till veckan, ett måste tyvärr -för han har fått för sig att markera på 3 olika ställen i huset... Och det Accepterar INTE Husmor Malin !! Då blir det operationsbordet på direkten! Och skulle han fortsätta efter kastreringen -kom vi överens med tjejen som äger honom till 50% att vi omplacerar honom. Men såklart hoppas vi på att detta är en tillfällighet då han mest troligt blivigt könsmogen.

Nu ska jag gå o se Robinson
Trevlig kväll Kram Malin






3 kommentarer:

miamajja sa...

Men vilken fin cykel! Tänk om man hade en såndär fräsig cykel när man själv var liten! Ojoj. Tycker hon det är kul o cykla? Men vad trist med Fredo! Men det går ju inte att ha en misse som kissar inne, det är ju helt uteslutet. Hoppas det löser sig till det bästa. Mina katter är för tillfället väldigt förvirrade, dom tycker nog inte om när jag förändrar deras hem hela tiden. Hm, alla sover utom jag, så jag ska nog åxxå gå o knyta mig. Ses o hörs! Kraaaaaaaaam!

Barbro sa...

Jättefin cykel Amelia fått...nu är hon väl stolt och glad. Tråkigt det med kissen..hur gammal är han- hon? Vi kastrerade våran Kålle när han var ca:9 mån. Han sprag bort ijanuari månad mitt i kalla vintern och var borta i 3 veckor...vi sökte och sökte ..satte ut annons med hittelön ..ringde Fjärrskådare..det slutade att en liten pojke hittat honom och vi fick tillbaka en Kålle som såg ut som en kråkunge....mager och tovig och uttorkad .Han började genast spinna när jag fick honom i min famn...våran älskade katt.Gissa om jag var lycklig den dagen? Vi var till veterinären för koll att han inte tagit skada av den långa resan utomhus i kylan...
Efter den resan så bestämde vi för att kastrera honom ...han var en utekatt.Kålle blev en hemmakatt efter kastreringen...mysig och personlig. Lycka till!! kram.

Fru Malin sa...

Fredo är 6 månader och han är en innekatt, i bland är han ute på bron o tar sig lite frisk luft men sedan går han in igen..