måndag 20 april 2009

Hejsan kära vänner.

Hoppas att dagen varit bra för er, Delvis har min dag har sett ut som dom övriga nu förtiden...

Steg upp tidigt i morse, gjorde mig i ordning för jobb - som förövrigt var en rätt händelselös dag................ Allt annat än högtryck.....................ingen ide´att sätta upp kravallstängsel i dag heller .... portvakten fick vara ledig i dag också...........................och det här med 10 ut 10 in sket vi också i ......... varuleverans budet var på dåligt humör och kunderna höll hårt i plånkan ! Helt enkelt en pisstråkig dag...

Men väl hemma såg det annorlunda ut :-) Åt middag - slängde på mig jacka o byxa o tennisskor,
Philip hjälpte mig att ställde in radio på mobilen, i med hörsnäckor i öronen - koppla hunden och sen bar det iväg....... solen var ännu framme, klockan var omkring 17.30... såååå jäkla skönt !! Det var verklig livs kvalité !! Solen i ögonen, blöt gruset som tinat fram efter vinterns grusande kring vägarna kraschade under tennisdojjan , Och på radion som jag hörde på pratade dom om hygienen under semester resor ha ha ha... kanske inte det roligaste men någon bra låt kom ju då o då :-)
Jag gick o gick o tänkte på allt möjligt undertiden.... på min lucia som jag snart får hämta, och på dressyr o uppfostran- känns så spännande. Om att jag fått en "knäpp" på näsan i dag av chefen som tyckte att jag var för generös med timmar, Vi luftade ämnet och jag får skärpa till mig, Som det för det mesta blir när en chef har en åsikt.. Jag tänkte på mina överskotts kilon jag dragit på mig, På Johannes födelsedag som stundar om ca 4 veckor - stor dag- han fyller 15 år, blir straff myndig, får en vespa, och något som också räknas i en 15 årings värld är att man blir byxis..... Hm.

Men en bra sväng var det - man rensar skallen vilket är super bra:-)
När jag kom hem lekte jag o Amelia, hon hade en trumpinne o en ballong som vi skulle passa till varann. Efter det var det välling, tandborstning, och flätning av hår, sist men inte minst en saga.
Hon har en fin sagobok som hon fick av farmor o farfar i julas, den heter 365 sagor, 1 saga för varje dag, så i dag var det sagan under 20 april - naturligtvis..

Nu ska jag rosta mig en macka o koka te- väntar på veckans bilder på valparna- dom bör komma nu snart på mailen.

Stor kram till er.
/ Malin




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej o Godmorgon
Ja så kann vissa dagar vara,
men den där promenaden gjorde susen.
Jag själv var på möte i går, menn då får man höra av dom övriga igruppenVEMM FAN ska göra jobben när vissa är på möte.
Kram Mamma

Fru Malin sa...

Äh dom är bara avundsjuka för att dom själva inte är lämpade !! Stå på dig o skit i gnäll kärringarna.
pussis Malin

miamajja sa...

Jag håller med!!!
Men hörru Malin, hur blev det med nya frisyren? Har varken sett eller hört nåt men vill veta! :)