söndag 19 april 2009

Godmorgon på er..

Ja hörni.. meningen var ju att jag skulle visa lite bilder, men överföringen mellan mobil o dator verkar inte funka.... fattar inte vad det kan vara för fel...

Nåväl, jobbade i går lördag mellan 10-14 i butiken. Det var fullt ös från ca 11.00 - hade ca 6,5 kunder i timmen.... det var kostymer o byxor o kallingar som gick mest i går... Så servicen var inte den bästa.... ( Jag jobbade själv) men som tur var hade jag kontroll över alla så ingen klagade :-) Kallingar är ju självgående när det gäller storlekar, men kostymer och byxor behöver man vara mer delaktig i då kunden många gånger inte vet sin storlek, och inte vet hur en kostym ska sitta.. Så det tar sin lilla tid.

Det är ju jag som gör schemat för butiken så jag har ju satt oss att jobba själv lördagarna, för att det varit så lugnt nu dom första månaderna på året.... men nu måste vi nog återgå till att vara 2 st på helgen
- Det börjar nalkas vår o sommar och då är det mycket högtider som student o Bröllop, dop o faktiskt begravningar... och då går det mycket kostymer.

Väl hemma var jag helt färdig så jag la mig att vila. Mamma var här och skötte "markarbetet" då Göran och Philip åkt till Kåbdalis för att åka slalom i helgen, Dom åker en helg varje år och har en grabb helg i slalombacken.. Johannes var inte lusten att följa med i år så han har varit hemma med mig o Amelia.

Johannes ska för den delen till kyrkan nu kl 11... det är för konfirmationen.

Vi åt en jättegod lassagne i går, och till kvällen blev det äppelpaj o glass.
Vi tittade på Robinson och "som vanligt" början på en film ....... somnade efter första pausen då det var nyheter ....

Planeringen i dag är att gå ut o gå... dammsuga av bilen laga mat och sen fritt.... :-)
Vädret i dag är mulet men inte så kallt .

Önskar er alla en fin söndag.
Kram från mig.

Inga kommentarer: