onsdag 15 april 2009

Godkväll alla kvällspigga .

Ååå hujedamig vad jag gått ann ... heeela dagen !!
Är helt slut i ryggen!!

Som ni vet har jag börjat jobba igen- och det går ju riktigt bra :-) Men i dag har vi kämpat som svin rent ut sagt !! packat bort en massa plagg, släpat o burit, lyft o dargit - upp o ner o in o ut !!!! Det värker i min rygg så jag nästan dööör känns det som.....................
Varför jobbar inte massörer kväll...???.......... eller gör dom kanske det.................??...nåja ... hade iallafall behövt en nu -i dag- i kväll....

Något som jag borde gjort efter jobbet var att dra på mig en badräckt..... ligga i en bubbelpool och bara slappa ...............läääänge..... gärna med ett vinglas i handen .....gärna med en fotmassör...........gärna med en musikant som spelar ljuvlig musik............gärna med en platt tv i taket.............gärna med anden i flaskan som sa: Du har 3 önskningar........................... Mmm.... Det ni .. !!
Men i stället för detta så åkte jag hem till min mamma efter jobbet för att hämta Amelia- Göran och grabbarna kom också och vi åt hos henne..... sen bar det av hem, och här hemma väntade en hög med rentvätt som skulle vikas och sättas i respektive garderober- en dammsugning som min kära mor hjälpte till med-Amelia skulle nämligen ha med mormor hem till sig- så då "passade" hon på att hjälpa till. Tack mamma !

Men jag har faktiskt hunnit lacka naglarna - 80-tals rosa !! fast det blev rätt så gulligt ändå.
Och jag har också sett rent hus tillsammans med Amelia o Mormor- Fy fan vilka svin det finns !!
Den här killen hade sovit i samma madrass sen 1986 !! Fanns ju knappt något kvar av sängen !!
Fullt med pälsänglar hade han i hela lägenheten huuuuuu !! och en massa annat hulabalua fanns i sänghalmen också.... som mögel, smådjur, massa hudavlagring, dreggel m.m..... tänk o ligga i den.... fyyy man riktigt ryggrad hurrvas brr...

I övrigt så har vi haft en jätte fin dag med mycket sol - jag har sett en massa vårtecken dom sista dagarna som: Svanar, vespor, solglasögon, tunna kläder, GB glass, grusiga gator, sandiga innegolv, skitiga bilar................men några blommor i rabatterna får vi nog vänta på ett tag till..
Här nedan hittar ni en länk över vädret...
http://vader.aftonbladet.se/Luleå/

Sköt om er alla nu.
Natti natt / Malin

1 kommentar:

Barbro sa...

Tur att du har mamma så nära jag förstår att hon är till stor hjälp...nattikramar från mig...Hoppas Marita också skaffar sig en blogg!!! vore kul Har suttit och tittat på dignos okänd...därav är klockan så mycket.. så nu ska jag lägga mig och lyssna en stund på karlavagnen....och läsa.