söndag 12 april 2009

EFTERLYSNING !! Var är solen..??

Ååå vaknade ännu en morgon till ett mulet väder...... var är solen..??!! Att det kan finnas så mycket moln hela tiden... Hörde på väderexperten i somras att när det är så här hel mulet kan molntäcket vara omkring 6 MIL tjockt !!! Inte undra på att det inte tränger igenom någon ynka liten solstråle..

-Men det är ju inte kallt iallafall, så bara herren i huset kliver upp ska jag gå ut på en lång prommis.

Men man kan ju alltid tänka tillbaka till sommaren ...
Jag minns när :

-Jag och min syster satt vid vattenbrynet i stugan i bikini, solen sken o vi kom på att raka benen ... pila benen med sand... jädrans vilka spiror vi fick :-)

-Jag o mamma delade en flaska vin på kvällen vid bordet på altanen i stugan .... vi pratade o jag tände en cigg -för jag rökte då....

-Jag o Görre, Kerstin o Lars plus våra grabbar var också med, vi åkte båt till olika holmar och sökte stenar som jag skulle ha till en blomrabatt i stugan...

- hur vi en morgon vaknade av att Atlas var som galen i stenpiren... skällde o försökte gräva... vi gick dit .. Görre lyfte på en sten o då hörde vi något prassel och ett märkligt fräsande...vet inte än i dag vad det kunde ha varit... men någon större typ av vatten/land djur var det..

Lars var lur på att det kunde vara en lekatt

http://lekatt.se/.

Jag minns

-när man klev upp tidigt på morgonen.. solen sken det var vindstilla, vattnet spegel blankt ,man kunde höra småfåglarna i holkarna... dova prat från närliggande stugor .. man satt i solstolen med en morgon kopp kaffe...

Nä hörni ... nu tar vi vara på denna mulna dag, och vet ni vad tycker precis att det ser ut som att det ska till att spricka upp HURRA HURRA.

Må så godis / Malin


2 kommentarer:

Barbro sa...

Ni får säkert sol i Kalix för här skiner den efrerlängtade och dyrkade solen för fullt...så i dag måste man bara vara ute för att njuta av denna vårvinterdag.
Jag drömmer också tillbaka till den härliga sommaren och längtar efter den.
Kram....

miamajja sa...

I höst ska vi minnas dethär: Jag minns när jag o syrran vaknade tidigt o det var superhett ute, vi smög upp o gjorde kaffe, när vi suttit på altanen en stund så vaknade Ammis o pojkarna och alla vi sprang ner i havet o badade, flöt på våra nya luftmadrasser o bara hade det bäst...mmmmm....sen åt vi god lunch i skuggan av parasollet, till efterätt åt vi jordgubbar o glass, sen låg vi o pressade på våran redan fina solbränna, drack nån kopp kaffe o pratade en massa gojja...osv osv - tänk vad vi ska ha det KUUUUUL!!! Å jag ska trolla hit en vaaarm o solig sommar! Lovar! :D