söndag 28 juni 2009

solig och glad dag på alla sätt

Oj oj oj...... vaknade i morse här i stugan till en extrem hetta !!! hela 47 grader på altanen !!! pust vad varmt, solen gastade redan kl 07.00 ...fast man är så nära vatten så svalkade det ingenting.... vindarna blåste utåt.... så då blir det vindstilla här.. Obs.. datum på bilderna är hel tokiga.. det står 27/6-05....Måste ta bort den inställningen, jag bara stör mig på att står fel.. bara så att nu alla vet att det är dagens händelser som jag visar upp för världen :) Åter till den soliga dagen :) Här är jag o Görre me brillorna på... riktiga solstållar - Jag hade en något trögstartad morgon pga att jag var ut i svängen i går till 03.00... och upp kl 07 för att fixa det sista till Johannes konfirmation som var kl 13.00- för att sedan ha ett litet kaffe o fika kalas här i stugan.

En glad Görre fixar sina fiske saker... nu i kväll fick han 7 gäddor... vi äter dom inte, så det var mest sportfiske som gällde - han släpper tillbaka dom helt enkelt :)

Här har vi minstingen Amelia på G in i kyrkan för att följa Johannes under konfirmations "examen"



Jag är en stolt mor - För min Johannes fick vara Jesus under en liten drama föreställning i dag. Här kommer alltså Jesus och omfamnar världen - Visst är han fiiin !! Jag o görre var malliga och mommo grina ... ha ha ha..




En titt in i Maria kyrkan ... Den är fin våran kyrka... Här är båda pojkarna döpta..





Nattvarden..... Efter konfirmanderna var det församlingens tur.. man kunde ta nattvarden eller väjla att bara få en välsingnelse... Jag o Mamma tog nattvarden och Amelia fick en välsingnelse.






Här tittar Amelia på alla konfirmander....






Jag och min son J*O*H*A*N*N*E*S !!









Mmmm en god smörretårta väntade i stugan efteråt.. :)







Plus Maräng rulltårta med grädde o jordgubbar...












*Sötisen i blå skjorta är min son Philip :) Plus ett gulligt grabbgäng som var med på "gästlistan"











Konfirmanden Johannes får sitt kors.












Gulli gumman på altanen ... kanske hon ville ha mer dricka eller fika...













Mamma ( Mommo )















Gruppbild på konfirmanderna.

Det har verkligen varit en glad o solig dag i dag :)
Kramar Malin














2 kommentarer:

Barbro sa...

Vilka vackra bilder av en vacker dag och vackra barn....
Ha de gott!! kramisar från Barbro.

miamajja sa...

Å vad fina ni är allihop! Stort GRATTIS till konfirmationen Johannes! Vilka underbart vackra barn du har syster! Och jag är sååå STOLT över att vara deras moster! :) Jag sitter här o längtar ihjäl mig efter er men SNAAAART ses vi ju!!! Älskar er allihop! Puss & Go!