torsdag 18 juni 2009

I dag har jag varit i en farkost .... nästan.....

Hejsan gott folk :) I dag har jag varit i SunderbynFysolab avd. För att kolla "pumpen ".... nej nej inget allvarligt kan jag tänka mig, men i bland måste saker i ting kollas upp... Det syns en extra tagg på EKG kurvan som inte ska vara där.... det ligger på någon typ av spänning mellan hjärtslagen... och då ska ju hjärtat slappna av... så det är det jag har kollat upp i dag. Sååå... jag startade morgonen men en rejäl dos med radioaktiv strålning ... Så barn o djur skulle jag inte vara nära under några timmar under dagen... Först fick jag cykla upp till max puls ca 180 slag/ min- sen en injektion radioaktivt - sen lite vila o sen in i farkosten ( Gammakameran )


Farkosten.... (gammakameran) Här i låg jag ca 15-20 min. Dom stora klossarna roterar runt bröstkorgen o filmar blodets in o utgång genom hjärtat och hur hjärtat jobbar allmänt... På torsdag ska jag tillbaka på Vilande röntgen för att se hur pumpen arbetar i viloläge. Jag har väntat på detta i ca 5 månader, så det var ju bra att jag fick göra bort det nu- då slipper man ju fundera :)
Ha det bra nu alla
Kram / Malin


3 kommentarer:

Barbro sa...

Men lilla gumman ..hur mår du igentligen?? Jag hoppas av hela mitt hjärta att du inte har något som är galet... En fråga till dig....kommer ni till H-näset den 3 juli ...då pappa fyller 91 år??
Sköt om dig ..Kramar från Barbro

miamajja sa...

Men lilla gumman då! Vad skönt att du äntligen fick åka och göra testet! Hörde att du hade en lååång arbetsdag i morgon! Hoppas det går bra och att ni får kul! Kramisar i massor!

Kicki sa...

Men.....lilla gumman.
Hoppas verkligen att allt är i sin ordning.
Jättekramen/ Kicki