tisdag 27 januari 2009

Min Dröm..

Hade en jätte konstig dröm i natt.. Jag var hemma hos min mamma, hon stod i tvättstugan o lockade håret.. vi pratade som vanligt o plötsligt så ser jag att mamma inte rör på munnen när hon pratar, men jag hör henne helt normalt.. Jag blev vettskrämd och ropade rätt ut att : Vad gör du !?? Jag hör dig prata men du säger ju ingenting..
Mamma tittar på mig på ett underligt sätt, lite magisk men samtidigt sträng blick och svarade med en allvarsam ton : Jaadå Malin det gör jag visst...
Vi förflyttade oss till tv rummet.. mamma pratade på- nu så det syntes att hon talade... men vad händer... jag hör ingenting...är som döv..
Jag blev vettskrämd igen och vaknade med ett ryck.. stirrade i taket några sekunder innan jag förstod att det var en dröm.. det var nattmörkt i sovrummet, Amelias sovande andetag hördes brevid mig, jag låg vänd mot min make och ser att han ska vända sida så att han kommer med ansiktet mot mig... i mörkret ser jag att han rör sig jätte märkligt o ser till min förskäckelse att han inte har något huvud, jag blev så rädd att jag svimmade - Då vaknar jag på riktigt !! ....

Så summan av kardemumman är att : Jag hör när någon är tyst, jag är döv när någon talar... och min make saknar huvud... och att jag drömde i drömmen... måste se i drömtydar boken vad detta handlar om, drömmar ska man veta berättar för oss i bilder vad man känner eller bearbetar- så att man lättare ska förstå vad vi behöver veta. Åtekommer när jag studerat ang detta.

Inga kommentarer: